آمریکا قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه را به رغم رای موافق ۱۳ عضو این شورا وتو کرد. پیشتر رأی‌گیری بر سر این قطعنامه با توجه به تلاش چند کشور عربی برای مجاب کردن آمریکا به امتناع از وتوی آن به تعویق افتاده بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

-موضوع قابل توجه این است که تمام اعضای شورای امنیت به نفع این قطعنامه رای دادند حتی انگلیس، که از سرسخت‌ترین حامیان رژیم اسرائیل محسوب می‌شود، رای ممتنع به آن داد؛ زیرا همه از اوضاع در نوار غزه و حجم جنایات وحشیانه نیروهای اشغالگر در این باریکه تحت محاصره آگاه هستند و لذا معتقدند که این بحران انسانی هر چه سریع‌تر پایان یابد.

-تنها آمریکا بود که آشکار ارزش‌های انسانی و اخلاقی را زیر پا گذاشت و قوانین و هنجارهای بین‌المللی را نقض کرد. آمریکا حتی تمام همپیمانان عربی خود را، که درصدد متقاعد کردن واشنگتن به امتناع از وتوی قطعنامه جهت پایان دادن به جنایات وحشیانه اسرائیل علیه کودکان و زنان در غزه هستند، نایدیده گرفت.

-مسئولان آمریکایی همچنان مقاومت غزه را به مخالفت با آتش‌بس انسانی در این باریکه متهم می‌کنند در حالی‌که اقدام اخیر واشنگتن در شورای امنیت، دروغین بودن این ادعا را برملا کرده است. وتوی آمریکا، نه تنها معلوم کرد که کدام طرف آتش‌بس را نقض می‌کند بلکه حجم مشارکت آمریکا در تجاوز به نوار غزه را فاش ساخت.

-آیا آمریکا تصور می‌کند که جهان توجیه این کشور را درباره نسل‌کشی، پاکسازی نژادی و جنایات جنگی در غزه با تسلیحات آمریکایی و غربی باور می‌کند؟!

-آمریکا آمار قربانیان جنگ غزه را وحشتناک توصیف کرده است در حالی‌که طی دو ماه اخیر، بی‌وقفه تسلیحات جنگی در اختیار رژیم وحشی اسرائیل می‌گذارد؛ موضوعی که وزارت جنگ اسرائیل با اعلام ورود بیش از ۱۰ هزار تن سلاح و تجهیزات و مهمات نظامی به فلسطین اشغالی، آن را مورد تأیید قرار داد.

-رسانه‌های آمریکایی می‌گویند دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه اشغالگر به دلیل عمل نکردن به توصیه‌های آن درباره کشتار غیرنظامیان در غزه ناراضی است و این نارضایتی به خشم تبدیل شده است. این در حالی است که بایدن کنگره را برای موافقت با کمک‌های نظامی بیشتر به رژیم اشغالگر به ارزش ۱۴ میلیارد دلار تحت فشار گذاشته است و تأکید دارد که کنگره باید همچنین با کمک‌های نظامی به ارزش ۳.۸ میلیارد دلار که شامل جنگنده ها و بمب ها است، موافقت کند.

-جهان پس از بمباران اتمی شهرهای ناکازاکی و هیروشیما بار دیگر شاهد انحطاط اخلاقی وحشتناک آمریکا است؛ واشنگتن آشکارا با آتش‌بس انسانی در غزه مخالفت کرده و با این موضع‌گیری، عملا در تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه مشارکت مستقیم دارد. آمریکا با وتوی قطعنامه آتش‌بس، این بار دست به خودکشی اخلاقی و انسانی در غزه زده است.