بازار قیمت خودروهای داخلی امروز، یکشنبه، ۱۹ آذر ۱۴۰۲، نوسانات محدود قیمتی دارد و در بخش خودروهای مونتاژی فراز و فرودهای نسبتا شدیدی در حال رخ‌دادن است. طوری‌که دیگنیتی طی ۲۴ ساعت گذشته با سقوط ۱۰۰ میلیون تومانی قیمت مواجه شد.

کاهش 100 میلیونی قیمت خودرو در بازار امروز | قیمت خودروهای داخلی اعلام شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

طبق پیش‌بینی‌ها قیمت خودرو در هفته‌ای که گذشت، در رکود کامل قرار داشت. بازار قیمت خودرو به خواب زمستانی رفته و گویا این خواب، فعلاً ادامه‌دار خواهد بود.او ادامه داد: «علی‌رغم اینکه خودروسازان داخلی،  عرضه خودرو را پایین آوردند و تلاش‌هایی مبنی‌بر التهاب بازار داشتند؛ اما بازهم نتوانستند یخ قیمت خودرو در بازار را بشکنند و همچنان رکود در محصولات داخلی به‌ویژه وارداتی، به چشم می‌خورد.»جعفری گفت:« با توجه به رونمایی‌هایی که برای محصولات وارداتی انجام می‌گیرد، در هفته آینده نیز احتمالاً بازار خودرو، رکودی که از هفته‌های گذشته شکل گرفته است را ادامه می‌دهد.

قیمت خودرو امروز یک‌شنبه 19 آذر 1402، در بخش خودروهای داخلی نوسانات محدود قیمتی و در بخش خودروهای مونتاژی فراز و فرودهای نسبتا شدیدی را شاهد است. طوری که در خودروهای مونتاژی تنها در یک روز شاهد کاهش قیمت 100 میلیون تومانی خودروی دیگنیتی و افزایش قیمت 20 میلیون تومانی خودرو هایما S8 در بازار آزاد هستیم. همان‌طور که در روزهای پایانی هفته گذشته نیز بیان داشتیم با توجه به اعلام شرایط فروش پلکانی و پیوسته از سوی خودروسازان دولتی و خصوصی در هفته جاری به راحتی می‌توان انتظار کاهش قیمت و عدم تمایل خرید خودرو از بازار آزاد را در این روزها در کف بازار مشاهده کرد.

در روز گذشته شرکت‌های لاماری، بهمن موتور، ایرانخودرو و سایپا از جمله خودروسازانی بودند که محصولات خود را در سامانه جامع یکپارچه فروش و یا توسط عاملیت‌های فروش خود در سراسر کشور عرضه کردند تا همچنان بازار خودرو روزهای بی‌رمق سرد خود را سپری کند.

قیمت خودروهای داخلی

در روز گذشته اخبار متعددی در خصوص ثبت نام و یا طرح تبدیل خودروهای ثبت نامی خودروسازان منتشر شد که از جمله آن‌ها می‌توان به طرح تبدیل دنا پلاس توربو دنده دستی به دنا پلاس توربو اتومات اشاره کرد. از دیگر موارد می‌توان به ثبت نام خودروی ساینا دنده‌ای با استاندارد 85 گانه اشاره کرد که با توجه به  توقف تولید این خودرو بدون استاندارد 85 گانه به راحتی می‌توان انتظار افزایش قیمت این خودرو را در بلند مدت در بازار آزاد داشت. همان‌طور که مشخص است بازار خودرو در این هفته در صورت ثبات نرخ ارز می‌تواند روزهای آرامی را تجربه کند، خودروی رانا پلاس پانارومیک، سورن پلاس دوگانه سوز، کوییک R  اتوماتیک و شاهین G همگی کاهش قیمت 3 میلیون تومانی را در بازار خودرو امروز به نام خود ثبت کردند و نهایتا رانا پلاس پانارومیک 521 میلیون تومان، سورن پلاس دوگانه 615 میلیون تومان، کوییک اتوماتیک 453 میلیون تومان و خودرو شاهین 584 میلیون تومان در بازار ارزش گذاری شدند. در خصوص افزایش قیمت خودروهای داخلی نیز خودروی 207 دنده سقف فلزی با قیمت 619 میلیون تومان، 4 میلیون تومان گران‌تر نسبت به روزگذشته در بازار ارزش گذاری شده است. همچنین دو خودروی سورن پلاس بنزینی و تارا دنده دستی V1 با افزایش قیمت 7 میلیون تومانی نسبت به روزگذشته پرچمدار افزایش قیمت در این بخش از بازار خودرو کشور بودند که سرانجام سورن پلاس با قیمت 595 میلیون تومان و تارا با قیمت 673 میلیون تومان در بازار بین خریداران و فروشندگان معامله شدند.

بازار خودروهای مونتاژی حواشی کمتری دارد و اکثر محصولات با قیمت‌های گذشته خود در بازار معامله می‌شوند که در جدول زیر می‌توانید بخشی از آن را مشاهده کنید. در خصوص کاهش قیمت‌ها نیز خودرو جک S5 کرمان موتور با 8 میلیون تومان کاهش، عدد 1.310 میلیون تومان  را به عنوان کم‌ترین و خودرو دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور با 98 میلیون تومان کاهش قیمت عدد 2.025 را به عنوان بیش‌‌ترین ریزش قیمت در بازار آزاد به نام خود ثبت کرد. در ادامه نوسانات قیمتی در بازار نیز شاهد افزایش قیمت 21 میلیون تومانی هایما S8 در بازار آزاد هستیم، و این خودرو با قیمت 1.690 میلیون تومان در بازار صدرنشین افزایش قیمت‌ها است و پس از آن فیدلیتی پرایم با قیمت 1.550 میلیون تومان و با افزایش قیمت 11 میلیون تومانی در جایگاه دوم جدل افزایش قیمت‌‌ها قرار دارد و در پایان نیز خودرو آریزو 6 پرو با افزایش قیمت 6 میلیون تومانی و قیمت 1.330 میلیون تومان قعرنشین جدول افزایش قیمت‌ها است.

پیش بینی قیمت خودرو

در صورت ثبات نرخ ارز و عدم تغییر در سیاست‌گذاری تولید و قیمت صنعت خودرو می‌توان با شرایط موجود به صورت مقطعی روزهای آرامی را در هفته جاری برای بازار خودرو متصور بود. نکته دیگری که لازم به ذکر است خروج برخی خودروهای داخلی از گردونه دولید به دلیل پاس نکردن استانداردها است این امر موجب از بین رفتن تنوع در بازار خودرو و به تبع آن افزایش قیمت خودرو ها می‌شود.

منبع: تجارت نیوز