پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

طی روزهای گذشته، مقامات آمریکایی و صهیونیستی تهدیداتی را علیه مقاومت یمن به‌دلیل حمایت قهرمانانه آنها از مسلمانان غزه صورت دادند. این تهدیدات روز به روز تشدید شد. واشنگتن و تل‌آویو تصور کردند در سایه خیانت برخی کشورهای عربی و ایجاد نوعی جنگ روانی علیه انصارا...، قادر به وادارسازی مقاومت درخصوص عقب‌نشینی از دریای سرخ و باب‌المندب خواهند بود اما عملیات دیروز یمنی‌ها، آب سردی بر پیکره کودک‌کشان صهیونیستی و حامیان آمریکایی آنها ریخت و بار دیگر، اصالت مقاومت را بر همگان مسجل ساخت.

ارتش یمن عملیات نظامی کیفی را علیه کشتی نروژی «آستریندا» که مملو از نفت و به سمت اسرائیل حرکت می‌کرد، انجام داد. لحظه هدف قرار دادن هشدار‌آمیز این کشتی نروژی اکنون به‌عنوان صحنه‌ای بی‌بدیل در دریای سرخ ثبت و ضبط شده است. شبکه خبری المیادین به نقل از وزارت دفاع یمن اعلام کرد «تعامل مناسب با یک کشتی که به هشدار ما توجه نکرد، انجام شد. از عبورش ممانعت به عمل آمد و مجبورش کردیم برگردد.»

   

یمنی‌ها اقتصاد ما را نابود کرده‌اند 

همچنین روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت نیز در وبسایت خود نوشت، حوثی‌ها(انصارا... ) یک کشتی را از عبور و حرکت به سوی اسرائیل، باز داشته‌اند.

مدیر عامل بندر ایلات در گفت‌وگو با رادیو گلگلتز اسرائیل (رادیو‌ارتش) گفت: چگونه اجازه می‌دهید گروهی از حوثی‌ها مشکل جدی اقتصادی ایجاد و اقتصاد را نابود کنند؟

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرده بود این کشور اجازه نخواهد داد کشتی‌هایی که عازم فلسطین اشغالی هستند از آب‌های یمن عبور کنند، مگر این‌که حامل دارو و غذا برای مردم غزه باشند.

سریع  افزود: هر کشتی که عازم رژیم صهیونیستی باشد، هدف مشروعی برای ما خواهد بود. به همه کشتی‌ها و شرکت‌ها هشدار می‌دهیم که هیچ ارتباطی با بندرهای اسرائیلی نداشته باشند .وی با اشاره به این‌که تصمیم ممانعت از عبور همه کشتی‌ها به سمت فلسطین اشغالی را از همین لحظه اجرایی می‌کنند، تصریح کرد: تصمیم جلوگیری از ورود کشتی‌های خارجی به این رژیم پس از آن اتخاذ شد که اجازه ندادیم کشتی‌های اسرائیلی از دریاهای سرخ و عرب عبور کنند. نیروهای مسلح یمن خواستار ادامه حرکت همه کشتی‌هاست، به‌جز کشتی‌هایی که مربوط به اسرائیل باشد یا به بندرهای اسرائیلی کالا منتقل کند. این فرمانده یمنی چند روز پیش نیز خبر داد که ارتش این کشور اهدافی نظامی را در فلسطین اشغالی در منطقه «ام الرشراش» (ایلات- جنوب فلسطین اشغالی) با موشک‌های بالستیک هدف حمله قرار داده است.

   

مقاومتی که محاسبه دشمنان را بر هم زده است

صورت مسأله مشخص است. مقاومت یمن توانسته با قدرتی مثال زدنی و غیرتی بی‌بدیل در میان کشورهای عربی همراه یا منفعل در برابر صهیونیست‌ها، بسیاری از محاسبات میدانی و فرامتنی تل‌آویو را بر‌هم بریزد. انصار‌ا... یمن که سال‌های متمادی در معرض وحشیانه‌ترین حملات، محاصره و تحریم قرار داشت در مقابل رژیم غاصب صهیونیسم و آمریکا قد‌علم‌کرده و سرزمین‌های اشغالی را با موشک‌های بالستیک و پهپاد مورد هدف قرار داده و اکنون دریای سرخ و باب‌المندب را نیز تبدیل به دونماد قدرت خود در نظام بین‌الملل کرده است. حملاتی که دشمن صهیونیستی و هم‌پیمانان آن را در موضع ضعف قرار داد تا حدی که ابتدا منکر وجود چنین حملاتی بودند اما تداوم این روند باعث اعتراف آنها به عملیات ضدصهیونیستی شیعیان یمن شد و از آن به‌عنوان حملات آزار‌دهنده، تحقیرآمیز و معادله به‌هم‌زن تعبیر کردند. این معادله(معادله چیده شده توسط صهیونیست‌ها) این روزها بیش از هر زمان دیگری برهم ریخته وسران‌آمریکا و رژیم‌اشغالگرقدس را مستاصل و ناتوان ساخته است. انصارا... یمن که در افکار برخی کشورها به‌دلیل تجاوز هشت ساله دولت سعودی از پای درآمده تلقی می‌شد، از روز بیست‌و‌ششم جنگ به یاری مردم غزه پیوسته وصراحتا اعلام کرده است؛ این حملات تا توقف تجاوزگری ارتش رژیم‌صهیونیستی علیه غزه ادامه خواهد یافت. از همین‌رو رژیم‌کودک‌کش در تنگنا قرار گرفته است، چرا‌که نمی‌داند باید تمرکز خود را معطوف به کدام جبهه کند تا از سوی جبهه مقاومت غافلگیر نشود؛ به‌ویژه که حالا همه چیز علیه صهیونیست‌ها رقم خورده است، زیرا نه‌فقط مقبولیت دفاعی و اطلاعاتی خود را از دست داده‌اند، بلکه افکار عمومی جهان نیز در تقابل با این رژیم متجاوز و غاصب است.

محمد مهرعلی | تحلیلگر مسائل بین‌الملل