یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: برخی گروه‌های اصولگرایی در تحلیلی نادرست تصور می‌کنند رقیبی بیرون از جریان اصولگرایی وجود ندارد.

پیوستن به وحدت اصولگرایی به صلاح خود شریان و پایداری هم هست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: وحدت اصولگرایی خاستگاهی است که همه دلسوزان جبهه انقلاب خواستار آن‌اند؛ به ویژه اخباری مبنی بر احتمال بالایی ارائه لیست واحد از سوی اصلاح‌طلبان در تهران وجود دارد و این موضوع می‌تواند ضرورت وحدت یکپارچه را برای اصولگرایان بیشتر کند.

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «برخی گروه‌های اصولگرایی اعتقادی به وحدت انتخاباتی ندارند و تصور می‌کنند رقیب اصلی بیرون از جریان اصولگرایی وجود ندارد به همین دلیل سعی می‌کنند زمینه رقابت درون‌گفتمانی را فراهم کنند. آنها تصور می‌کنند اصلاح‌طلبان وارد انتخابات نمی‌شند و توانی برای رقابت ندارند؛ در صورتی که این تحلیل درستی نیست زیرا اطلاعات دقیقی از نامزدهای اصلی جریان اصلاحات وجود ندارد و صرفا اسامی سفیدشان را منتشر کرده‌اند. حالا برخی گروه‌های اصولگرایی فکر می‌کنند همه ماجرا همین است و وقتی به اسامی اصلاح‌طلبان نگاه می‌کنند، می‌گویند رقابتی با آنها وجود ندارد».

او ادامه داد: «مسئله این است که اصلاح‌طلبان به صورت تشکیلاتی تصمیم می‌گیرند؛ به این معنی که برایشان مهم نیست چه نیروهایی در لیستشان قرار دارند و اگر دستور تشکیلاتی صادر شوند، فارغ از نام‌ها به لیست رأی می‌دهند؛ در صورتی که اصولگرایان تکلیفی عمل می‌کنند و خود افرادی که می‌خواهند انتخاب کنند را بررسی می‌کنند. بنابراین این تحلیل درست نیست که اصلاح‌طلبان به هیچ وجه نمی‌توانند در انتخابات نقش‌آفرینی کنند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «حالا در این شرایط همه گروه‌ها باید تلاش کنند تا به گفتمانی واحد در عرصه انتخابات دست یابند. حتما وحدت و ارائه لیست واحد یک ضرورت است و اگر اصولگرایان نتوانند به لیست واحد برسند، شاهد تشتت آراء خواهیم بود. دامن‌زدن به رقابت درون‌گفتمانی باعث می‌شود اختلافات افزایش یابد و در نتیجه آراء اصولگرایان خرد شود».

ترقی در پایان گفت: «من امیدوارم هم پایداری و هم شریان به وحدت اصولگرایان بپیوندند. به هر حال آنها نقطه‌نظراتی دارند که در جای خود محترم است و ما هم دیدگاه‌های آنها را رد نمی‌کنیم اما گفتمان‌ آنها وقتی به تنهایی باشد، نمی‌تواند در انتخابات پیش‌برنده باشد و حتی اگر آنها می‌خواهند توفیق انتخاباتی داشته باشند و گفتمانشان را گسترش دهند باید با اصولگرایان به وحدت برسند و به نوعی به پیوستن به وحدت به صلاح خودشان است. البته اگر گروه‌هایی وحدت را به دقیقه90 موکول کنند، بدنه اصلی اصولگرایی منتظرشان گروه یا گروه‌هایی خاص نمی‌ماند و لیست خود را می‌دهد که اگر چنین شود احتمالا گروه‌هایی که به لیست واحد بدنه اصلی اصولگرایی نپیوسته‌اند رأی اندکی می‌آورند و طبیعی است در چنین حالتی احتمال توفیق انتخاباتی‌شان بسیار کم خواهد بود».