قیمت طلا و سکه دیروز با افت محدود قیمت دلار در روند نزولی قرار گرفت. تمام قطعات سکه ریزش قیمت داشتند و این روند نزولی، سکه امامی را در آستانه برگشت به کانال ۲۸ میلیونی قرار داد.

قیمت سکه ریزش کرد | قیمت سکه امروز چند میلیونی شد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت سکه هروز دستخوش تغییرات قیمت دلار می شود. قیمت سکه طبق روال قبل روند صعودی خود راحفظ کرد. رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیش بینی کرد روند کنونی ادامه داشته باشد.نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آینده بازار طلا و سکه نیز اظهار داشت: پس از افزایش قیمت سکه را به ۳۱ میلیون تومان رساند در یک ماه اخیر قیمت ها به ثبات نسبی خوبی رسیده است و در این شرایط مردم مبادلات را انجام دهند در روزهای آینده باتوجه به نبود تقاضا، اگر در بازارهای جهانی و اخبار سیاسی واقتصادی نداشته مساله خاصی رخ ندهد این روند ادامه خواهد داشت.

قیمت طلا و سکه روز گذشته با کاهش قیمت دلار همراه شد و افزایش محدود انس جهانی طلا نتوانست بازار فلز زرد را با خود همراه کند.

معامله‌گران بازار طلا معتقدند بازارهای جهانی در آستانه تعطیلات سال نو میلادی هستند و طلای جهانی بازیگر چندان فعالی برای بازار طلای داخلی در روزهای آینده نیست.

کارشناسان اقتصادی دلیل اصلی روند نزولی قیمت در بازار طلا را فریز بازار ارز توسط سیاست‌گذار می‌دانند. با این وجود آنها می‌گویند قیمت‌ها مسیر حرکتی خود را می‌روند و نمی‌توانیم شاهد رشد عجیب و غریبی در قیمت طلای داخلی طی ماه‌های آینده باشیم.

گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رشد سه دلاری روی قیمت ۲۰۲۲ دلاری در حال معامله است.

افت نیم میلیونی قیمت سکه امامی

روز گذشته ۲۷ آذر ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با کاهش ۵۳۸ هزار تومانی به کف کانال ۲۹ میلیونی برگشت و با رقم ۲۹ میلیون و ۵۷ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار افت ۲۷۷ هزار تومانی داشت و با قیمت ۲۵ میلیون و ۷۲۰ هزار تومانی معامله شد. این در حالی است که قیمت این قطعه روز شنبه برای ساعاتی به کانال ۲۶ میلیونی ورود کرد.

دیروز قیمت نیم‌سکه با رقم ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد و کاهش ۱۰۰ هزار تومانی داشت. ربع سکه نیز با افت ۵۰ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی روی رقم پنج میلیون و ۷۹۵ هزار تومانی ایستاد و افت محدود پنج هزار تومانی داشت.

دیروز قیمت طلا نیز افت داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۲۹ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون ۶۱۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار کاهش ۶ هزار و ۵۰۰ تومانی داشت و با رقم دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومانی معامله شد. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۴۱۷ هزار تومان رسید.

روز گذشته حباب سکه در تمام قطعات کاهشی شد. حباب سکه‌‌ امامی ۴۶۹ هزار تومان، سکه بهار ۲۳۷ هزار تومان، نیم‌سکه ۶۷ هزار تومان، ربع سکه ۳۳ هزار تومان افت داشت. سکه گرمی تنها قطعه‌ای بود که رشد سه هزار تومانی حباب داشت.