«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان با شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرد. قرار است در این دیدار، در مورد روابط دو جانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای گفت‌وگوهایی انجام شود.

امیرعبداللهیان با وزیر خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گفتنی است، وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته وارد «دوحه» شد و با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار و گفت‌وگو کرد. این سفر، چهارمین سفر وزیر امور خارجه کشورمان به قطر، پس از آعاز جنگ در غزه است.

امیرعبداللهیان در دیدار اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس ابعاد و جزئیاتی از جدیدترین تلاش‌های دیپلماتیک کشورمان در حمایت از ملت فلسطین و توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه غزه را برشمرد و گفت: امروز هیچ‌کسی تردید ندارد که مقاومت و ملت فلسطین به رغم تحمل دردها و رنج‌های فراوان و تقدیم بیش از ۲۰ هزار شهید در ۷۵ روز گذشته، برتری قدرت و اراده خود را بر ماشین کشتار رژیم صهیونیستی اثبات کرده است.

امیرعبداللهیان ضمن تقبیح حمایت‌های همه‌جانبه و نامحدود آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ جاری علیه غزه و تاکید بر مسیولیت حقوقی و بین‌المللی آمریکا نسبت به جنایات جنگی و نسل‌کشی علیه فلسطینیان، به برخی تلاش‌ها و پیام‌های سیاسی دولت آمریکا به منظور یافتن یک برون‌رفت از بن‌بست و شکست راهبردی نظامی رژیم اشغالگر اشاره کرد و گفت: اینکه آمریکا به این نتیجه برسد که جنگ راه حل نیست، یک تحول بزرگ است و آن‌ها بهتر است هر چه زودتر، از تداوم حمایت بی حاصل و شکست خورده خود از راهبرد نظامی جنون‌آمیز رژیم اشغالگر دست بردارند.

اسماعیل هنیه نیز در این دیدار به تشریح آخرین تحولات غزه پرداخت و گفت: با گذشت بیش از ۷۰ روز از جنگ، رژیم صهیونیستی نتوانسته به اهداف سیاسی و نظامی خود دست یابد.