سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو در پیامی اعلام کرد: اقدام تروریستی در گلزار شهدای کرمان بار دیگر چهره کریه تروریسم را عیان و قلب آزادی‌خواهان و مخالفان خشونت در سراسر جهان را جریحه‌دار کرد.

اقدام تروریستی در کرمان قلب آزادی‌خواهان در سراسر جهان را جریحه‌دار کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سفارت ایران در روسیه روز پنجشنبه با انتشار پیامی در واکنش به اقدام تروریستی روز گذشته در کرمان در صفحه رسمی خود در فضای مجازی نوشت: جنایت تروریستی روز گذشته (۱۳ دی) در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید قاسم سلیمانی که به شهادت و مجروح شدن تعدادی از هموطنانمان در کرمان انجامید، دلها را اندوهگین و داغدار کرد.

بی تردید این اقدام خشونتی بی رحمانه و رفتار وحشیانه ای بود که بار دیگر چهره کریه تروریسم را عیان و قلب همه آزادی خواهان و مخالفین خشونت در سراسر جهان را جریحه دار کرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه ضمن محکوم کردن این اقدام پلید و جنایتکارانه و عرض تسلیت به ملت شریف ایران و هم دردی با همه کسانی که عزیزان خود را در این حادثه تکان دهنده و دردناک، از دست داده اند، از خداوند منان برای شهدای عزیز رحمت واسعه و برای مجروحان بهبودی مسالت کرد.

عصر روز گذشته نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در بیانیه‌ای این حمله تروریستی در کرمان را محکوم کرد و به رهبر معظم انقلاب اسلامی به خاطر حمله تروریستی در کرمان تسلیت گفت.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: قتل غیرنظامیانی که درحال بازدید از مزار عزیزانشان هستند، یک ظلم و دشمنی تکان دهنده است. ما تروریسم در هر شکل یا مظاهر آن را به شدت محکوم می‌کنیم.

عصر روز چهارشنبه (۱۳ دی) در سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی که بسیاری از هموطنان برای گرامیداشت این شهید در گلزار شهدای کرمان حضور یافته بودند، صدای مهیب یک انفجار در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد؛ این انفجار در ۷۰۰ متری مزار شهید سلیمانی رخ داد و سپس انفجار دوم در یک کیلومتری مزار و خارج از مسیر زائران و مسیرهای بازرسی اتفاق افتاد.

تاکنون دبیرکل سازمان ملل ، اتحادیه اروپا، نهادهای بین المللی ، محافل سیاسی ، مقامات و رهبران مذهبی و سیاسی ، کارشناسان و تحلیلگران ، دولت های غربی ، عربی و اسلامی ، کشورهای آفریقایی و آسیایی بطور رسمی و با انتشار بیانیه های جداگانه حادثه شنیع تروریستی را که جان انسان های بی گناه و غیر نظامی را گرفته، محکوم کرده و با ملت ایران ابراز همدری کردند.

رهبر انقلاب اسلامی نیز در پیامی تاکید کردند: جنایتکاران سنگدل از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود و بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت.

رییس جمهور نیز با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در جنایت تروریستی کرمان، مسئولان را موظف کرد هرچه سریع‌‌تر، نسبت به تسکین آلام آسیب‌‌دیدگان و مداوای مجروحان و بازگشت نظم و آرامش به شهر شهیدپرور کرمان اقدامات لازم را به ‌عمل آورند.

وزرای کشور و بهداشت و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای پیگیری ابعاد امنیتی حادثه و رسیدگی به آسیب دیدگان در استان کرمان حضور دارند.