آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران در سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی ادعا کرد که کشورش و تل آویو معتقدند که "دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به امنیت است و هیچ کس نمی‌خواهد شاهد جبهه‌های جدید در جنگ غزه باشد. "

آژیر قرمز واشنگتن برای گسترش نزاع در منطقه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

از "آسوشیتد پرس"، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که به سرزمین‌های اشغالی فلسطین سفر کرده است، ادامه داد که در حال گفت‌وگو با کشورهای منطقه جهت جلوگیری از ایجاد جبهه‌های جدید درگیری‌ها به‌ویژه در مرز لبنان است.

بلینکن ادعا کرد ساکنان شمال اسرائیل باید بتوانند به خانه‌های خود بازگردند.

او گفت: «اسرائیلی‌ها باید امنیت داشته باشند و ما قاطعانه از آن حمایت می‌کنیم. حزب‌الله باید حملات خود را به منطقه متوقف کند.»

بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده در بحبوحه ترس از اینکه جنگ (رژیم) اسرائیل و حماس به یک درگیری منطقه‌ای بزرگتر تبدیل شود برای چهارمین بار پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ماه) ، با هدف رایزنی با مقام‌های برخی کشورها راهی خاورمیانه شده است.

به گفته متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، بلینکن در این سفر دوره‌ای ضمن دیدار با همتایانش در ترکیه، یونان، اردن، قطر، امارات، عربستان، سرزمین‌های اشغالی فلسطین، مصر و کرانه باختری درباره برخی مسائل تعیین کننده گفتگو و تبادل نظر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در نود و چهارمین روز جنگ اسرائیل، به ۲۳ هزار و ۸۴ نفر شهید و ۵۸ هزار و ۹۲۶ نفر مجروح رسیده است.