در ادامه جزئیات جدید از واریز مستمری مددجویان را دنبال کنید.

واریز مستمری مددجویان آغاز شد | افزایش 30 درصدی مستمری مددجویان از این تاریخ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور در سال آینده ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

طبق این مصوبه، مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور به میزان ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

همچنین بر اساس بند (ب) تبصره ۲ لایحه مذکور، با هدف حمایت از اشتغال در چهارچوب مصوبات هیأت امنای حساب پیشرفت و عدالت، معادل هفتصد و پنجاه میلیارد (۷۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تسهیلات جز (۸) منابع بند «الف» این تبصره بر اساس قوانین مربوط به کمیته امداد امام خمینی (ره) معادل سیصد و پنجاه هزار میلیارد (۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال، سازمان بهزیستی کشور معادل یکصد و پنجاه هزار میلیارد (۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال، بنیاد شهید و امور ایثارگران معادل پنجاه هزار میلیارد (۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) معادل چهل هزار میلیارد (۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال، صندوق نوآوری و شکوفایی معادل چهل هزار میلیارد (۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال، سازمان بسیج سازندگی معادل چهل هزار میلیارد (۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و بنیاد علوی معادل سی هزار میلیارد (۳۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال، مراکز نیکوکاری وابسته، نهادها و سازمان‌های خیریه‌ای و سایر مؤسسات و مراکز نیکوکاری، گروه‌های جهادی، سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی برای توسعه کسب و کار پانزده هزار میلیارد ریال و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزشکده‌ها و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای برای تجهیز کارگاه‌های خود مبلغ ۳۵ هزار میلیارد ریال اختصاص می‌یابد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است سهم بانک‌ها از تأمین منابع مالی جز (۸) منابع بند «الف» این تبصره را ظرف یک‌ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون مشخص نماید.

نهادهای موضوع این جز می‌توانند در قالب تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی استانی نسبت به تلفیق منابع در اختیار خود و در اختیار استان‌ها اقدام نمایند و شورای‌عالی اشتغال مجاز است مانده سهمیه جذب نشده اشخاص ذکر شده در این بند را به اشخاصی که سهمیه خود را جذب نموده‌اند، اختصاص دهد.

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش حقوق مستمری بگیران کمیته امداد و معلولان خبر داد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، در مصاحبه‌ای گفت: پیشنهاد دولت برای متوسط افزایش حقوق ۱۸ درصد بود؛ بحث‌های مفصلی که در کمیسیون انجام و نظرات نمایندگان مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس اخذ شد که در نهایت با توجه به تورم فعلی و تورم احتمالی سال آینده به ۲۵ درصد رسیدیم. در کنار این ۲۵ درصد یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حق عائله‌مندی و حق اولاد نیز در کمیسیون اجتماعی تصویب شد و مصوبه را به کمیسیون تلفیق ارسال کردیم. 

اسماعیلی همچنین بیان کرد: مصوب کردیم دریافتی مستمری بگیران کمیته امداد ۳۰ درصد افزایش پیدا کند همچنین مصوب کردیم ۶۰ درصد دریافتی معلولین شدید و خیلی شدید نیز افزایش یابد. وام ازدواج را برای هر زوج ۳۰۰ میلیون و برای آقایان زیر ۲۵ سال و بانوان زیر ۲۳ سال ۳۵۰ میلیون تعیین شد. کمیسیون اجتماعی همچنین مصوب کرد که دولت باید بدهی ۱۷۰ همتی خود به سازمان تامین اجتماعی را در بازه زمانی یکساله به صورت اوراق یا منابع نفتی و یا گازی برای تامین منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت کند.