قیمت خودرو در بازار امروز اعلام شد.

قیمت خودرو درجا زد | قیمت خودروهای داخلی اعلام شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت خودرو امروز، شنبه، ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ فعلا تغییری ندارد. قیمت تمامی محصولات بازار داخلی و مونتاژی تا لحظه نگارش این گزارش در ثبات کامل به سر می‌برد. با این حال بسیاری از کارشناسان معتقدند که ایران خودرو با کاهش فروش خود در حال مدیریت هوشمندانه بازار است.ش

قیمت خودرو امروز، شنبه، ۱۴ بهمن ۱۴۰۲، در ثبات کامل به سر می‌برد. از آغاز روند معاملات امروز، قیمت خودرو فعلا تغییری ندارد و تمامی محصولات داخلی و مونتاژی بدون تغییر نسبت به روز گذشته خرید و فروش می‌شوند.

در حال حاضر نرخ دلار در بازار آزاد تغییری نداشته، اما با توجه به رشد چشم‌گیر آن طی هفته پیش، احتمال می‌رود که قیمت خودرو حداقل برای چند روز آینده افزایشی باشد.

کوییک دنده‌ای S از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که طی هفته‌های گذشته افزایش جزئی داشته، اما امروز بدون تغییر روی نرخ 399 میلیون تومان معامله می‌شود.

شاهین G از سدان‌های لوکس و رده بالای سایپا به شمار می‌رود که از هفته گذشته در حال حمله به کانال 700 میلیون تومان است، امروز تغییری ندارد و با 690 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

سمند سورن پلاس بنزینی یکی از سدان‌های پرطرفدار ایران خودرو به شمار می‌رود که هیچ تغییری نداشته و با قیمت 696 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژوپارس LX TU5 از هم‌رده‌های سمند سورن بوده اما به دلیل محبوبیت بیشتر در بازار، از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. این خودرو همانند روز گذشته با نرخ 737 میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی نیز همانند داخلی‌ها، هیچ تغییری ندارد.

ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری ارزان‌ترین کراس‌اوور مونتاژی در بازار محسوب می‌شود که با نرخ 830 میلیون تومانی روز گذشته درحال معامله است.

جک J4 آپشنال یکی دیگر از خودروهای اقتصادی و مونتاژی بوده که توسط کرمان موتور تولید می‌شود. این خودرو نیز با قیمت 830 میلیون تومانی هفته گذشته خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم پنج نفره از کراس‌اوورهای مونتاژی بهمن موتور بوده که همانند دیگر خودروهای بازار، با نرخ یک میلیارد و 860 میلیون تومان روز گذشته خرید و فروش می‌شود.

هایما 8S که از جدیدترین خودروهای مونتاژی ایران خودرو به شمار می‌رود که امروز، بدون تغییر نسبت به روز گذشته و با قیمت یک میلیارد و 890 میلیون تومان معامله می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

رشد چشم‌گیر نرخ دلار طی یک هفته اخیر در کنار کاهش عرضه خودرو از سوی تولیدکنندگان دولتی و خصوصی، دو عامل مهمی محسوب می‌شود که قیمت خودرو را صعودی کرده است. کارشناسان بر این باورند که ایران خودرو با کاهش فروش خود، به طور هوشمندانه در حال مدیریت بازار بوده تا از این طریق جلوی افت قیمت خودرو را بگیرد.

بنابراین در صورتی که دولت بتواند از افزایش نرخ دلار در روزهای آینده جلوگیری کند، می‌توان انتظار رکود در بازار خودرو را داشت؛ اما در غیر این‌صورت باز هم قیمت خودرو صعودی خواهد بود.