خدمت سربازی، فرآیند اجباری یا داوطلبانه‌ای است که در آن افراد به مدت معینی به عنوان سرباز در نیروهای نظامی خدمت می‌کنند.

خبر خوش دولت برای سربازی | خرید سربازی آغاز شد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: موضوع افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در برنامه هفتم توسعه آمده بود و مجلس با آن مخالفت کرد اما وقتی دولت آن را در بودجه آورد و با همسان‌ سازی بازنشستگان گره زده به دلیل اهمیت موضوع همسان‌سازی، مجلس با این مساله موافقت کرد.

این تجربه معمولاً به عنوان یک بخش از تعلیمات نظامی و تربیت جوانان در حوزه‌های نظامی، فنی، و فیزیکی ارائه می‌شود. در بسیاری از کشورها، خدمت سربازی به عنوان یک وظیفه ملی محسوب می‌شود و ممکن است به شکل اجباری یا به صورت داوطلبانه انجام شود. این تجربه معمولاً با آموزش‌های نظامی، توسعه مهارت‌ها، و افزایش انضباط فردی همراه است. برخی از افراد این دوره را به عنوان فرصتی برای یادگیری و تجربه موارد مختلف زندگی تعبیه می‌کنند، در حالی که برای دیگران این فرآیند ممکن است به دلیل طولانی بودن یا نیاز به جدیت در تعهدات نظامی چالش‌برانگیز باشد.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مجلس در پاسخ به این سوال که «با توجه به اینکه گفته می‌شود افزایش مالیات بر ارزش افزوده منجر به تورم خواهد شد استدلال کمیسیون برای موافقت با افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده چه بوده است؟»، گفت: اجرای همسان‌سازی برای حقوق بازنشستگان نیازمند منابع پایدار است و تنها منبع پایداری که باعث می‌شد خیال بازنشستگان از اجرای همسان‌سازی راحت باشد، این افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده بود.

وی ادامه داد: دولت هم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را به بحث افزایش یک درصد مالیات بر ارزش افزوده گرده زده بود و در نتیجه مجلس با آن موافقت کرد.

زارع خاطرنشان کرد: مطلع هستید که این موضوع افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در برنامه هفتم توسعه آمده بود و مجلس با آن مخالفت کرد اما وقتی دولت آن را در بودجه آورد و با همسان‌سازی بازنشستگان گره زده به دلیل اهمیت موضوع همسان‌سازی، مجلس با این مساله موافقت کرد.

مدیران خودور ام وی ام(صفحه خبر-میان مطلب)

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در رابطه با احتمال «مطرح شدن و تصویب فروش سربازی به مشمولان غایب خدمت سربازی در لایحه بودجه ۱۴۰۳» ابراز داشت: تصمیم‌گیری برای این مساله  که به نیروهای مسلح مرتبط می‌شود، از اختیارات فرماندهی کل قوا است، مجلس نمی‌تواند به این صورت به آن ورود کند و اگر قرار به بررسی و اقدامی در این زمینه باشد، باید با نظر ستادکل نیروهای مسلح نسبت به آن بحث و بررسی داشته باشیم. در حال حاضر چنین پیشنهادی در کمیسیون مطرح نیست.