یک نماینده مجلس گفت: هرچه مشارکت بالا باشد، قدرت چانه‌زنی تیم مذاکره‌کننده بالا می‌رود.

پشت پرده تلاش آمریکا برای پایین آمدن مشارکت انتخاباتی در ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: فرصت اندکی تا انتخابات مجلس دوازدهم باقی است و در این شرایط انتظار می‌رود همه فعالان سیاسی و رسانه‌ها در جهت تحقق مشارکتی حداکثری هر چه در توان دارند به کار بگیرند.

محمدحسن آصفری، نماینده مجلس، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «تفاوت این دوره از انتخابات با دوره‌های قبل در این است که اکنون مشخصا آمریکا سعی می‌کند تا انتخابات در ایران با مشارکت پایین برگزار شود تا بتواند تحریم‌های بیشتری را علیه ایران وضع کند و مردم را تحت فشار بیشتری قرار دهد. هرچه مشارکت بالا باشد، قدرت چانه‌زنی تیم مذاکره‌کننده بالا می‌رود و حتما مشارکت حداکثری مردم در انتخابات راهگشای اقدامات راهبردی جمهوری اسلامی ایران در برابر اقدامات ناجوانمردانه آمریکایی‌ها خواهد بود».

او ادامه داد: «امروز شکل‌گیری مجلسی قوی نیاز به پشتوانه قوی مردمی دارد. مجلسی شجاع، متخصص و کارآمد در صورتی به وجود می‌آید که همه مردم پای صندوق‌های رأی حاضر شوند. اکنون جریان برانداز و اپوزیسیون اقدامات بسیاری انجام می‌دهد تا مشارکت مردم پایین آید که همین افنجار اخیر لوله گاز و هک‌کردن سایت مجلس و انتشار فیش‌های غیرواقعی نمایندگان در راستای ناامیدکردن مردم از مسئولان و انتخابات است».

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: «در این شرایط همه مردم باید برای احقاق حقوق خود، تشکیل مجلسی قوی و البته عقب‌راندن دشمنان ایران پای صندوق‌های رأی بیایند حتی کسانی که فقط ایران را دوست دارند. همه سیاسیون هم باید هر چه در توان دارند به کار بگیرند تا مشارکتی حداکثری رقم بخورد».

آصفری در پایان گفت: «رسانه‌ها هم وظیفه دارند به اشکال مختلف مردم را راغب به شرکت در انتخابات کنند. صداوسیما در ماه‌های گذشته بد عمل نکرده است و سعی در انتخاباتی‌کردن فضای اجتماعی داشته است و تا روز انتخابات هم باید در همین مسیر و بلکه بهتر و بیشتر حرکت کند؛ البته رسانه‌های معاند هم بیکار ننشسته‌اند و باید در مقابل پیشروی رسانه‌ای آنها را با تقویت توان رسانه‌ای‌مان بگیریم».