محافل عراقی بر خروج نظامیان آمریکایی از این کشور به ویژه پس از حملات اخیر اشغالگران، اصرار دارند.

تاکید محافل عراقی بر خروج نظامیان آمریکایی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از المعلومه، یکی از نمایندگان پارلمان عراق به موعد خروج نظامیان آمریکایی از این کشور اشاره کرد و افزود که همه گروه‌های موثر در عرصه سیاسی عراق بر خروج این نیروها از کشور توافق دارند.

«محمد الصیهود» افزود: موضع جامعه جهانی، حمایت از استقلال کامل عراق است و این کاملا واضح و مبرهن است. نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی به سطح بالایی از توانمندی رسیده‌اند و این موجب امنیت کشور است.

وی تاکید کرد: دولت عراق در پرونده اخراج نیروهای خارجی طبق روند دیپلماتیک و سیاسی کاملا جدی است و در همه محافل بین المللی و نشست های اخیر بر خروج این نیروها تاکید کرده است.

این نماینده پارلمان عراق اضافه کرد: پایان سال جاری شاهد خروج نیروهای نظامی خارجی طبق جدول زمانی مربوط به خروج خواهیم بود.

از سوی دیگر «معین الکاظمی» نماینده سازمان بدر در پارلمان عراق بر ضرورت تسریع در پایان دادن به حضور نظامیان آمریکا در عراق تاکید کرد و حضور نیروهای خارجی را مخل امنیت و ثبات عراق دانست.

وی از فشار مردمی در این زمینه نیز سخن گفت و افزود: خروج نیروهای خارجی، احترام به حاکمیت عراق است.

این نماینده پارلمان عراق تاکید کرد که این کشور نیازی به هیچ نیروی خارجی ندارد و دولت به تلاش های خود برای بیرون راندن نیروهای خارجی ادامه می‌دهد.

الکاظمی ادامه داد: اینکه «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق بر تهیه جدول زمانی خروج ائتلاف آمریکایی تاکید دارد، بیانگر جدیت این کشور در زمینه حاکمیت کامل است.