قیمت خودرو در بازار امروز اعلام شد.

قیمت خودرو سکته کرد | قیمت خودرو داخلی امروز اعلام شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت خودرو، امروز، سه شنبه 15 اسفند 1402، به جز چند محصول که تغییری نسبت به روز گذشته ندارند، در اغلب محصولات صعودی گزارش می‌شود.

قیمت خودرو که این هفته کار خود را صعودی آغاز کرده بود همچنان روی این روند خود پایبند مانده و امروز هم کلیت بازار مسیر رو به اوج خود را ادامه می‌دهد. به‌ویژه توقف تولید پژو پارس، باعث تخت گاز این خودرو و البته رقبای قیمتی آن در بازار شده است. 

گذشته از خبر توقف تولید سدان محبوب ایران خودرو، رهاشدن دوباره فنر فشرده دلار سیگنال مهم دیگری است که بازار خودرو همچنان از آن تبعیت می‌کند. 

بازار ارز امسال به سنت سال‌های گذشته خود وفا کرد و در روزهای پایانی سال رکوردهای جدیدی را بر جای گذاشت. طی چند روز اخیر نیز بار دیگر اوج‌گیری این بازار منجر به نابسامانی سایر بازارها، ازجمله خودرو شده است. 

حال طبق داده‌های وبسایت کارنامه اکثر محصولات امروز هم کار خود را صعودی آغاز کرده‌اند و در هیچ مدل مورد بررسی افت قیمت به چشم نمی‌خورد. 

قیمت خودرو در بازار داخلی به روند روزهای گذشته صعودی گزارش می‌شود. در بین 10 محصول مورد بررسی تنها چهار مدل به چشم می‌خورد که عدد صفر جلوی تغییرات قیمتی آن‌ها نمایان است. در بازار امروز دو محصول سایپا، یعنی تیبا صندوق‌دار و هاچ‌بک و پژو 207 اتومات و پژو 206 تیپ 3، دو خودروی تولیدی ایران خودرو، با همان قیمت روز گذشته خرید و فروش می‌شوند.

گرچه امروز از سرعت رشد پژو پارس کاسته شده و خبری از شتاب‌ قیمتی روزهای گذشته نیست، اما سدان محبوب ایران خودرو همچون تخت گاز به سمت رکوردهای جدید پیش می‌رود. چنانکه امروز پژو پارس TU5 LX با رشد حدود دو درصدی سقف جدید 810 میلیون تومانی را به ثبت رساند. موتور XU7P نیز از قافله گرانی عقب نماند و تا 640 میلیون تومان پیش رفت. 

پژو 207 پانوراما دنده‌ای و تارا دنده‌ای که از مهم‌ترین رقبای قیمتی پژو پارس شناخته می‌شوند مسیر این محصول را در پیش گرفتند تا ضربه نهادهای دولتی به بازار خودرو بیش از هر زمانی نمایان شود. 

تارا اتوماتیک، به‌عنوان گران‌ترین محصول تولیدی ایرانی نیز رشد بیش از یک درصدی را به ثبت رساند تا در محدوده یک میلیارد و 150 میلیارد تومان معامله شود. 

پراید 151، وانت تولیدی سایپا نیز از کلیت بازار تبعیت کرد و امروز نرخ 310 میلیون تومان را پشت سر گذاشت. 

قیمت خودروهای مونتاژی 

گرچه امروز از بین 10 خودروی چینی مونتاژی مورد بررسی شش خودرو تغییر قیمتی نسبت به روز گذشته نداشته‌اند، اما چهار محصولی که روند صعودی را در پیش گرفته‌اند، برخلاف روزهای گذشته شتاب بیشتری نسبت به بازار داخلی دارند. 

محصولات ام‌وی‌ام که هفته نسبتاً آرامی داشتند، امروز را با تب زیادی آغاز کرده‌اند. چنانکه X55 پرو ساده و اسپرت پرچم افزایش قیمت را در کل بازار در دست گرفته‌اند. 

جک S5 نیوفیس کرمان موتور نیز همانند دو محصول مورد اشاره MVM رشد بیش از 2.5 درصدی را بر جای گذاشته تا یک میلیارد و 620 میلیون تومان معامله شود. 

جک S5 اتومات نیز بیش از دو درصد رشد کرد تا سرانجام به هدف 1.5 میلیارد تومانی خود برسد. برای اطلاع از جزئیات تغییر و قیمت خودروهای مونتاژی جدول زیر را مطالعه کنید