قیمت خودرو امروز، ۲۵ بهمن ۱۴۰۲، در بیشتر محصولات نزولی گزارش می‌شود.

سقوط قیمت خودرو به ته دره | قیمت خودرو در بازار امروز اعلام شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت خودرو، امروز، چهارشنبه، ۲۵ بهمن ۱۴۰۲، پیرو روزهای قبل در اکثر با شیب ملایم حرکت رو به پایین دارد. به‌ویژه خودروهای چینی مونتاژی با سرعت بیشتر در حال تخلیه افزایش قیمت خود هستند.

 به‌ویژه محصولاتی که هم‌بستگی بیشتری با بازار ارز دارند، با سرعت بیشتری در سراشیبی قرار گرفته‌اند که ازجمله آن‌ها می‌توان به خودروهای چینی مونتاژکاران اشاره کرد.

با این حال بازار خودروهای ایرانی خط مستقیمی ندارد و محصولات مختلف از روند یکسانی تبعیت نمی‌کنند. با این حال بازه نوسان قیمتی این محصولات به یک درصد هم نمی‌رسد و با تغییری اندک نسبت به روز گذشته معامله می‌شوند. 

مطالعه بیشتر: قیمت خودرو امروز ۲۳ بهمن ۱۴۰۲/ بازار دوباره به خواب زمستانی رفت؟

به نظر می‌رسد درجا زدن قیمت دلار در کانال جدید بازار خودرو را بار دیگر به حالت انتظار فرو برده و معامله‌گران به تغییرات بازار ارز چشم دوخته‌اند. به همین دلیل نوسان قیمتی روزهای اخیر تاثیری بر رونق معاملات نداشته و همچنان خریداری در مراکز و نمایشگاه‌های خودرو مشاهده نمی‌شود.

قیمت خودرو در بازار داخلی

صاحبان محصولات سایپا که روز گذشته عنان بازار را در دست گرفته بودند و یکه‌تاز معاملات لقب گرفتند، امروز افسار بازار را از کف‌رفته دیدند و مجبور به عقب‌نشینی شدند. به‌ویژه کوییک S دنده‌ای که برای ورود به کانال ۴۰۰ میلیون تومان خیز برداشته بود، امروز یک گام عقب رفت با افت نیم درصدی، اکنون ۳۹۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

کوییک دنده‌ای ساده هم گه از پیشتازان نارنجی‌پوشان جاده مخصوص در روزهای اخیر بود حدود ۰.۸ درصد افت قیمت را تجربه کرد تا بار دیگر به نرخ ۳۸۰ میلیون تومان نزدیک شود.

ساینا دنده‌ای S دوگانه‌سوز نیز بدون هیچ تغییری نسبت به روز گذشته، امروز هم با همان نرخ ۴۳۳ میلیون تومان معامله می‌شود. 

با این حال ساینا S تک‌سوز به همراه شاهین G آخرین تلاش‌های خود برای رشد قیمت را امروز هم به نمایش گذاشتند و به‌ترتیب رشد ۰.۲۵ و ۰.۴۴ درصدی را به ثبت رساندند.

در سوی دیگر بازار خودروهای داخلی، اکثر محصولات ایران خودرو تا حدی عقب‌نشینی دیروز خود را جبران کردند تا خیلی هم در کورس با سایپا قافیه را نبازند.

چنانکه سمند سورن پلاس بنزینی و دوگانه‌سوز هر کدام با رشد حدود ۰.۴۵ درصدی نسبت به روز گذشته خرید و فروش می‌شوند. انواع دناپلاس نیز ۰.۲ درصد گران‌تر از دیروز شده‌اند.

راناپلاس پانوراما همچون روز گذشته به روند نزولی خود ادامه می‌دهد تا تنها محصول ریزشی ایران خودرو در طول روز جاری لقب بگیرد.

قیمت خودروهای مونتاژی 

قیمت خودرو در بازار چینی‌های مونتاژ نیز روند باثبات یا رو به پایینی را پشت سر می‌گذارد. چنانکه حدود نیمی از ۹ خودروی مورد بررسی تغییری نسبت به دیروز ندارند و نیمی دیگر هم علامت منفی را پشت درصد تغییرات خود می‌بینند. 

دیگنیتی پرستیژ نیز با رشد نسبی تنها محصول مونتاژی موجود در بازار است که امروز کار خود را با رشد آغاز کرد.

تیوولی، فردا T5، آریزو ۶ پرو و کی‌ام‌سی T8 ازجمله چینی‌های موجود در بازار هستند بدون هیچ‌گونه تغییری با همان قیمت‌های دیروز به پای میز معامله می‌رسند. 

در بین چهار محصول مونتاژی که امروز شیب ریزشی دارند، درصد تغییر سه مدل در محدوده نیم درصد است؛ اما فیدلیتی پرایم نیو ۵مفره با ثبت افت ۲.۵ درصدی امروز بیش ذز هر محصول دیگری ارزان شده است.