قیمت خودرو در بازار امروز اعلام شد.

افزایش شوکه کننده قیمت خودرو در بازار امروز | قیمت خودروهای داخلی چند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه، 6 اسفند 1402، نوسان زیادی دارد. در روزی که سمند سورن‌پلاس دوگانه‌سوز 13 میلیون تومان گران شده، بعضی از محصولات مسیر سمند را در پیش گرفته‌اند و تعدادی نیز نسبت به روز گذشته یا تغییری ندارند یا ارزان‌تر معامله می‌شوند.

آخرین ماه سال در حالی فرا رسید که قیمت خودرو همچنان از روند ثابتی تبعیت نمی‌کند و محصولات مختلف برای خود رویه خاصی را در پیش گرفته‌اند. 

روند کلی بازار بدین شکل است که محصولات یک روز کاهش و روز دیگر افزایش نرخ را تجربه می‌کنند. در آخرین ماه زمستان نیز یخ بازار نه در قیمت‌ها و نه در معاملات آب نشده و حالت انتظار فعالان بازار در حال یک‌ساله‌شدن است.

در این بین گرچه مسئولان وزارت صمت به‌عنوان تنظیم‌گر اصلی بازار، تمام تمرکز خود را روی خودرو گذاشته‌اند و برخی به کنایه از وزارتخانه آن‌ها به‌عنوان وزارت خودرو یاد می‌کنند، اما این تمرکز بیشتر روی شعارهای پر زرق و برقی نظیر واردات یا برقی‌سازی صنعت خودروسازی معطوف است که تا کنون هیچ‌کدام هم جنبه عملی پیدا نکرده‌اند.

به‌ویژه آنکه اکنون قانون آزادسازی واردات خودرو دوساله شد، اما هنوز مردم در خیابان‌ها و بازار هیچ محصول خارجی به چشم ندیده‌اند تا اظهارات مسئولان دولت را باور کنند. موضوعی که ادامه‌دارشدن آن، تأثیر شعاردرمانی واردات خودرو را هم خنثی کرده و به متغیری بی‌سو در بازار تبدیل شده است. 

در این بین همچنان نوسانات ارزی را می‌توان مهم‌ترین عامل تغییرات خودرو در بین معامله‌گران دانست. به نظر می‌رسد فعالان بازار اکنون بیش از هر متغیری به روند قیمت دلار چشم دوخته‌اند. 

قیمت خودرو در بازار داخلی

قیمت خودرو در بیشتر محصولات داخلی روند صعودی به خود گرفته و در بین 10 مدل مورد بررسی، شش خودرو گران‌تر از دیروز به معامله می‌رسند. سمند سورن پلاس دوگانه‌سوز از روز گذشته تا کنون 13 میلیون تومان گران‌تر شد و مدل تک‌سوز آن نیز نیم درصد رشد یافت تا چندان از مدل دوگانه عقب نماند. 

محصولات سایپا نیز با رشدی اندک، عقب‌ماندگی روزهای گذشته خود را تا حدودی جبران کردند. کوییک دنده‌ای S که روزهای پرنوسانی را تجربه می‌کند بار دیگر به کانال 396 میلیون تومان بازگشت تا به سقف 400 میلیون تومان نزدیک شود. با این حال کوییک ساده بدون هیچ‌گونه تغییری نسبت به روز گذشته ارزش‌گذاری شده است.

شاهین G، سدان لوکس سایپا نیز بار دیگر در مدار رو به رشد قرار گرفت تا هم‌قیمت سمند سورن پلاس شود. ساینا دنده S دیگر سواری میان‌رده سایپاست که مانند کوییک ساده به همان قیمت دیروز به معامله می‌رسد. 

دناپلاس که گران‌ترین سدان تولید داخلی به حساب می‌آید، تنها محصولی است که از نرخ‌های دیروز عقب نشسته و افت قیمت حدود 0.4 درصدی را تجربه می‌کند. 

قیمت خودروهای مونتاژی

 قیمت خودرو در بازار چینی‌ها نیز دقیقاً مشابه بازار داخلی پیش می‌رود. یعنی ضمن ثبات قیمت دو محصول، دو مدل افت و شش مدل افزایش نرخ را تجربه کرده‌اند. 

گذشته از محصولات فردا موتورز که روند کاهشی به خود گرفته‌اند، تیوولی و کی‌ام‌سی T8 بدون هیچ تغییری نسبت به روز گذشته خرید و فروش می‌شوند. 

فیدلیتی پرایم نیو 5 نفره همانند روزهای گذشته به پرچم‌داری خود ادامه می‌دهد و امروز هم رشد دو درصدی را بر جای گذاشت. 

دیگنیتی پرستیژ نیز رشد بیش از 1.5 درصدی را تجربه کرد تا همچنان جزو گران‌ترین خودروهای مونتاژی موجود در بازار باشد. 

فیدلیتی پرایم نیو 7 نفره هم امروز به روند رو به رشد خود ادامه داد تا بیش از هر زمان دیگری به نرخ یک میلیارد و 900 میلیون تومان نزدیک شود. 

محصولات فونیکس نیز از روند کلی بازار عقب نماندند و آن‌ها نیز گرچه رشد اندک، اما نشانه مثبت را در بازار خود دیدند.