وزیر و رئیس شورای ملی زنان مصر در دیدار معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده که در نیویورک به سر می برد، تاکید کرد: برای برقراری آتش بس فوری در غزه ایستاده ایم.

وزیر زنان مصر در دیدار معاون رئیسی: برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه ایستاده ایم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر و رئیس شورای ملی زنان مصر در دیدار معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده  که در نیویورک به سر می برد، تاکید کرد: برای برقراری آتش بس فوری در غزه ایستاده ایم.

«انسیه خزعلی » معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده که برای شرکت در شصت و هشتیمن کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است با «مایا مرسی» وزیر زنان و رئیس شورای ملی زنان کشور مصر دیدار و گفتگو کرد.

خزعلی در ابتدای این دیدار به عمق روابط فرهنگی دو جانبه و تمدن تاریخی دو کشور اشاره کرد و گفت: «همچنان که می‌دانیم دستور کار حاضر کمیسیون مقام زن، مقوله فقرزدایی از زنان است لذا مایلم نظر شما در موضوع نحوه امدادرسانی به زنان غزه را جویا شوم. »

خانم «مایا مرسی» وزیر زنان و رئیس شورای ملی زنان کشور مصر با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: همه کشورهای مسلمان از وضعیت رخ داده در مورد زنان و کودکان مسلمان در غزه متاثر هستند. در این نشست به طور مداوم شاهد طرح موضوع توانمندسازی زنان هستیم اما در حالی که زنان در غزه هر روز کشته می‌شوند عزمی برای ایجاد آتش‌بس به‌چشم نمی‌خورد.

رئیس شورای ملی زنان مصر تصریح کرد: شرایط در غزه فراتر از مقوله فقر است، آنچه امروز در غزه شاهد آنیم وقوع گرسنگی و نسل کشی است.

این مقام دولت مصر تاکید کرد: ما نیز در کنار شما و سازمان همکاری اسلامی ایستاده‌ایم تا برقراری آتش بس فوری و ارسال کمک‌های بشردوستانه انباشته شده پشت مرزهای کشورم حاصل گردد.

او ادامه داد: مرزهای رفح از سمت مصر به طور ۲۴ ساعته باز است اما متاسفانه اسرائیل مرزها را محدود کرده است و به بهانه بازرسی، ارسال کمک‌های بشردوستانه را به تاخیر می‌اندازد.

طرف مصری با اشاره به ارسال بسته‌های ویژه زنان توسط مصر به غزه اذعان داشت: جریان ورود زخمی‌ها و بیماران در مصر به سرعت روزمره در حال افزایش است.

طرفین در این دیدار، خواستار بازبینی ساز و کار ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه شدند و کشتار کارمندان سازمان ملل متحد توسط اسرائیل را نیز محکوم کردند.

خزعلی در پایان این دیدار به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران برای بانوان اشاره کرد و طرفین نسبت به توسعه تعاملات در موضوع زنان و خانواده ابراز تمایل کردند.

معاون رئیس جمهور اسلامی ایران ایران در امور زنان و خانواده در صدر هیاتی رسمی برای شرکت در این نشست به نیویورک سفر کرده است. شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی برابر با ۱۱ مارس ۲۰۲۴ (۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲) با حضور ۱۰۱ هیات عالیرتبه از جمله هیات جمهوری اسلامی ایران در مقر سازمان ملل در نیویورک آغاز به کار کرد.

نشست شصت و هشتم کمیسیون مقام زن با موضوع اصلی «پرداختن به فقر و تقویت نهادها و تأمین مالی برای همه زنان و دختران» آغاز به کار کرده است. امسال ۱۰۱ هیات عالی‌رتبه از سراسر جهان در این نشست به بحث و تبادل نظر و گفت‌وگو پیرامون موضوعات اولویت‌دار زنان خواهند پرداخت.

در جهان امروز ۱۰.۳ درصد از زنان در فقر شدید زندگی می کنند و فقیرتر از مردان هستند. سازمان ملل متحد پیش بینی می کند برای پایان دادن به این فقر تا انتهای دهه پیش رو، پیشرفتی ۲۶ برابر سریعتر به سمت پایان دادن به فقر لازم است.

همچنین داده های ۴۸ اقتصاد در حال توسعه نشان می دهد که برای دستیابی به توانمندسازی زنان و پایان دادن به فقر و گرسنگی بیش از ۱۰۰ میلیون دختر و زن در جهان، به سرمایه ای بالغ بر ۳۶۰ میلیارد دلار اضافی در سال نیاز است

 

دستور رسمی نشست شصت و هشتم کیمسیون مقام زن سازمان ملل در حالی به فقر و محرومیت زدایی توجه دارد که جامعه جهانی، امروز شاهد رخدادهایی تاسف باری از گرسنگی کودکان و فقیرتر شدن لحظه به لحظه زنان در فلسطین به دلیل جنگ اسرائیل است.