مردم دریافته‌اند که‌هیچ‌ وقت افراط‌ و تفریط پاسخگوی رفع مشکلاتشان نیست و امروز می‌خواهند عقلانیت انقلابی حاکم باشد.

نه به رادیکالیسم، آری به عقلانیت انقلابی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: مردم در سال‌های اخیر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده‌اند. بار مشکلات اقتصادی بر دوش آنها بیش از همیشه سنگینی کرده است و نجیبانه صبر کرده‌اند تا مسئولان تدبیری برای رفع مشکلات پیدا کنند. البته پشت نظام را هم خالی نکرده‌اند که نمونه‌اش حضور مقبولشان در انتخابات مجلس بود. مردم اما در میان همه این سختی‌ها از یک امر به شدت خسته‌اند؛ افراط و تفریط. آنها دیده‌اند که افراط‌گرایی که آثار مخبری بر سرنوشت کشور گذاشته و تسامح برابر غربی‌ها چه طور با امضای سندی به نام برجام مشکلات افزوده‌ای را بر کشور تحمیل کرد. از آن طرف هم از افراط خسته‌اند و در این سو هم دیده‌اند رادیکال‌ها با تندروی‌های خود چه طور کشور را به لبه پرتگاه برده‌اند.

حالا و در آستانه تشکیل مجلسی تازه مردم می‌خواهند که کشور بر اساس عقلانیت انقلابی که نفی هرگونه افراط و تفریط است، قرار بگیرد و دیگر نمی‌خواهند شاهد نزاع‌های سیاسی باشند. رهبر انقلاب هم اخیرا بر این نکته تأکید کردند که نباید نیروهای سیاسی به سمت ستیزه‌جویی با یکدیگر بروند.

اگر در مجلس دوازدهم  نیروهای میانه‌رو اما معتقد به مبانی جمهوری دست بالا را داشته باشند، حتما می‌توان انتظار داشت که خروجی مجلس مصوباتی عینی و رافع مشکلات مردم باشد و نوع نظارت مجلس بر دولت هم بر پایه تخصص‌گرایی و البته دلسوزی برای منافع ملی باشد. با این اوصاف در مقطع کنونی این مردم هستند که نمی‌خواهند رادیکال‌ها برایشان تعیین تکلیف کنند.