وزیر امور خارجه ایتالیا به همتای صهیونیست خود گفت که آنها «عمیقاً نگران وضعیت خطرناک میدانی» در غزه هستند.

وزیر خارجه ایتالیا خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر امور خارجه ایتالیا به همتای صهیونیست خود گفت که آنها «عمیقاً نگران وضعیت خطرناک میدانی» در غزه هستند.

آنتونیو تاجانی در جریان دیدارش با همتای اسرائیلی خود، یسرائیل کاتس، در رم، اعلام کرد: خواستار آتش‌بس فوری برای اطمینان از ارسال کمک‌های بشردوستانه و آزادی اسیران اسرائیلی هستیم تا پس از آن به یک آتش‌بس پایدار و طولانی دست یابیم.

به نقل از آناتولی، وزیر خارجه ایتالیا ادامه داد: «من تکرار کردم که ایتالیا همیشه بدون هیچ‌گونه ابهامی معتقد بوده است که حق اسرائیل برای دفاع از خود پس از حمله هفت اکتبر نمی‌تواند و نباید از تعهدات دقیق مربوط به رعایت دقیق قوانین بین‌المللی فراتر رود.»

وی همچنین عنوان کرد ایتالیا به کار برای دستیابی به صلح در غزه ادامه می‌دهد و به‌شدت با عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در رفح مخالف است و بر حمایت رم از راه‌حل ۲ دولتی با مشارکت کشورهای عربی در تعیین آینده غزه تأکید کرد.

تاجانی به کاتس ابتکاری به نام «غذا برای غزه» با مشارکت سازمان‌های مرتبط با تغذیه و سازمان فائو و صلیب سرخ را پیشنهاد کرد تا کالاهای ضروری بیشتری را برای غیرنظامیان فراهم کند.

تاجانی گفت: «ما از وضعیت بسیار جدی در میدان به‌شدت نگران هستیم. ابتکاری که ما راه‌اندازی کرده‌ایم با هدف جلوگیری از یک فاجعه انسانی در غزه است.»

از هفت اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته است که علاوه بر یک فاجعه انسانی بی‌سابقه و ویرانی، ده‌ها هزار غیرنظامی، اکثراً کودکان و زنان را قربانی کرده است.