قیمت خودرو در بازار امروز 24 فروردین 1403 اعلام شد.

قیمت خودرو داخلی رکورد زد | لیست قیمت خودروهای داخلی در بازار امروز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت خودرو امروز، جمعه 24 فروردین 1403 به دلیل تعطیلی بازار، هیچ تغییری ندارد. در هفته گذشته، روند قیمت‌ها صعودی بود، اما آیا این رشد قیمت در هفته آینده نیز تکرار می‌شود؟

قیمت خودرو امروز، جمعه، 24 فروردین 1403 با توجه به تعطیلی بنگاه‌های خرید و فروش خودرو، ثابت است و هیچ نوسانی ندارد.

با توجه رکود سنگینی که بازار خودرو از سال گذشته داشت، قیمت خودرو همبستگی بالایی با نرخ دلار پیدا کرد. بنابراین، ادامه رشد نرخ ارز در روزهای ابتدایی این هفته، قیمت خودرو را نیز به تبعیت از آن افزایش داد، اما با کاهش جزئی نرخ ارز در روزهای پایانی هفته، بازار خودرو هم نزولی شد.

کوییک دنده‌ای S جزو ارزان‌ترین محصولات داخلی بازار به شما می‌رود که با افت‌وخیزهایی که در این هفته داشت، سرانجام هیچ تغییری نسبت به ابتدای هفته ندارد و با همان نرخ 450 میلیون تومانی روز شنبه معامله می‌شود.

شاهین G یکی از لوکس‌ترین خودروهای شرکت سایپا است که از ابتدای هفته 16 میلیون تومان رشد قیمت دارد و با 781 میلیون تومان معامله می‌شود.

سمند سورن پلاس بنزینی یکی از معدود خودروهایی محسوب می‌شود که نسبت به ابتدای هفته 47 میلیون تومان ارزان‌تر شده است و با 755 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژوپارس LX TU5 یکی از پرحاشیه‌ترین خودروهای داخلی بازار در سال گذشته بود. این خودرو نسبت به روز شنبه، 27 میلیون تومان افزایش قیمت دارد و با نرخ 882 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

جک J4 آپشنال یکی از ارزان‌ترین سدان‌های مونتاژی بازار به شمار می‌رود که از روز شنبه 30 میلیون تومان رشد قیمت داشته است و با 895 میلیون تومان به فروش می‌رسد. به این ترتیب یکی از ارزان‌ترین سدان‌های مونتاژی در یک قدمی کانال 900 میلیون تومان قرار گرفته است.

کی‌ام‌سی K7، کراس‌اوور جدیدالورود کرمان موتور است که البته ادامه تولید آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این خودرو نیز رشد اندکی را تجربه کرده و در طول هفته 25 میلیون تومان گران‌تر شده است. در نتیجه اکنون با قیمت یک میلیارد و 980 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

تیگو 7 پرو کراس‌اوور مونتاژی مدیران خودرو برخلاف اکثریت بازار، افت قیمت داشته. این خودرو 120 میلیون تومان ارزان‌تر شده است و با نرخ یک میلیارد و 920 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

هایما 8S جدیدترین کراس‌اوور مونتاژی ایران خودرو به شمار می‌رود. این خودرو از آغاز هفته 10 میلیون تومان پایین‌تر آمده است و با قیمت دو میلیارد و 20 میلیون تومان معامله می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: با وجود اینکه نرخ ارز در هفته گذشته بالا رفت و تأثیر خود را روی قیمت خودرو گذاشت، اما خرید و فروش چندانی در بازار صورت نگرفت. دلیل این موضوع را می‌توان در ثابت ماندن نرخ درب کارخانه خودروسازان دانست.

وی ادامه داد: در هفته‌های آینده نیز به احتمال زیاد، شرکت‌های خودروساز نرخ محصولات خود را افزایش نمی‌دهند؛ چرا که دولت اکنون ارز را با نرخ قبلی به آنها تخصیص می‌دهد. بنابراین، احتمالاً رکود بازار ادامه‌دار باشد. هرچند در صورتی که نرخ ارز گران‌تر شود، فروشندگان قیمت‌های بالاتری برای خودروها اعلام می‌کنند، اما همچنان ممکن است، خریداری در بازار پیدا نشود.

جعفری گفت: در بازار خودروهای وارداتی نیز این رکود به چشم می‌خورد. برای مثال محصولی مانند هیوندای کرتا که با نرخ‌هایی همچون پنج میلیارد و 300 میلیون تومان نیز آگهی شده بود، اکنون به محدوده سه میلیارد و 300 میلیون تومان رسیده است اما هنوز خریدار چندانی ندارد. همین موضوع این نوید را می‌دهد که در آینده کمتر کسی به فکر سرمایه‌گذاری در بازار خودرو برود و این بازار به تدریج حالت مصرفی به خود بگیرد.