عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: رویکرد آقای مدرسی خیابانی وزیر پیشنهادی صمت به مرزهای اقتصادی است نه مرزهای سیاسی. دیپلماسی اقتصادی باید فعال شود و وزیر صمت هم باید مجدانه پای کار بیاید.

نگاه مدرس خیابانی به مرزهای اقتصادی است، نه مرزهای سیاسی/ توجه به معیشت و جیب مردم جزو محورهای اصلی برنامه وزیر پیشنهادی صمت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس صبح امروز (چهارشنبه 22 مرداد در صحن علنی مجلس در موافقت با برنامه و صلاحیت حسین مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی صمت اظهار داشت: اگر به رزومه آقای مدرس خیابانی نگاه کنیم، شاهد مطابقت علمی، صنعتی و تجربی خواهید شد و رزومه یک شخصی که بزرگ شده وزارت صنعت، معدن و تجارت است، حکایت از سوابق و عملکرد او خواهد داشت.

ذاکر از مخالفان برنامه مدرس خیابانی خواست که در تصمیم خود تجدیدنظر کنند و در همین باره افزود: شما همه مشکلات کنونی کشور را که منوط به سابقه عملکرد کل دولت است و همچنین نواقص و آسیب‌ها را می‌خواهید به آقای مدرس خیابانی منتسب کنید.

وی تأکید کرد: نمی‌توان صغری و کبری چید و نتیجه گرفت. عیب ما این است که سریع نتیجه می‌گیریم بدون این که به مقدمات توجه و تامل داشته باشیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: مخالفان آقای مدرس خیابانی به او اشکال اساسی وارد می‌کنند که جناح زده و سیاست‌زده است و یا این که از افراد فعال در فتنه (سال 88) در وزارتخانه استفاده کرده، اما آقای مدرس خیابانی هم گفتند اگر اسم یک نفر که فعال فتنه بوده به بنده اعلام کنید، من او را اخراج می‌کنم.

ذاکر  یکی از ویژگی‌های وزیر پیشنهاد‌ی صمت را فراجناحی عمل کردن عنوان و تصریح کرد: توجه به تخصص، توانمندی و تعهد افراد در واگذاری مسؤولیت‌ها از ویژگی‌های بارز رزومه آقای مدرسی خیابانی است.

وی با تأکید بر این که مبارزه با فساد یکی از برنامه‌های جدی خیابانی است، گفت: مبارزه با فساد جزو سیاست کلی رهبر معظم انقلاب، ‌مطالبه مردم و خواسته قوه قضائیه است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که توجه به جوانان و گام دوم انقلاب از سیاست‌های اصلی خیابانی است، گفت: آقای مدرس خیابانی بیش از یک سال قائم مقام وزیر صنعت بوده و چندین ماه نیز در کسوت سرپرستی این وزارتخانه انجام وظیفه کرده است، بنابراین اکنون اشراف کامل بر وزارتخانه، ‌نواقص‌ها و آسیب‌ها دارد.

وی گفت: توجه به احیای واحدهای راکد در طول این چند ماه بزرگ ترین خواسته نظام،‌ مردم و تولیدکننده‌ها بوده و ما اهتمام احیای واحدهای راکد، از سوی آقای مدرسی خیابانی را مشاهده کردیم.

ذاکر با بیان اینکه مشکل ما امروز ضعف دیپلماسی اقتصادی است، گفت: رویکرد امروز مدرس خیابانی به مرزهای اقتصادی است نه سیاسی، وزارت امور خارجه باید امروز دیپلماسی اقتصادی را جزو برنامه‌های اصلی خود قرار دهد اما زمانی دیپلماسی اقتصادی تحقق می‌یابد که وزیر صنعت و معدن هم پای کار بیایند؛ چراکه تقویت دیپلماسی اقتصادی نیازمند توجه به بازارهای جهانی و صادرات کالا است.

وی با تأکید بر این که وزیر پیشنهادی صمت توجه جدی به معیشت مردم، سفره و جیب مردم دارد گفت: آقای مدرس خیابانی! امروز صادرات ما به خاطر ارز تعهدی به خصوص در خصوص محصولات کشاورزی دچار آسیب ‌است. آقای جهانگیری گفتند اگر ارز تعهدی برگردد ظرف یک ماه هزار تن محصول صادر می‌شود. اگر ارز تعهدی به بانک مرکزی برگردد آیا از لحاظ امکانات بسترهای شما در کشورهای دیگر فراهم است؟