وزیر دفاع آمریکا گفت کشورش شواهد مستحکمی از احتمال حمله به برخی از سفارتخانه‌های خود را ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، در شرایطی که دولت آمریکا پیشتر اعلام کرده بود سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه را به دلیل برنامه‌ریزی وی برای حمله به مراکز آمریکایی هدف قرار داده است، مارک اسپر، وزیر دفاع این کشور اعلام کرد که مدارک مستحکمی از در معرض خطر بودن چهار سفارتخانه آمریکا در دست نیست. این اظهارات اسپر به سرعت باعث ایجاد تردید در صحت ادعاهای (ترامپ) در خصوص تهدید منافع ملی آمریکا شده است.

آمریکا ۱۰ روز پیش با استفاده از پهپاد، خودروی حامل سردار سلیمانی را هدف قرار داد و این اقدام منجر به موج گسترده‌ای از تنش‌ها با ایران شد. به دنبال تصمیم دولت ترامپ به ترور سردار سلیمانی، مقامات دولت تحت فشار سنگین افکار عمومی و حزب رقیب قرار گرفته‌اند. کنگره آمریکا پیشتر با تصویب قطعنامه ای، رای به محدود ساختن اختیارات جنگی دونالد ترامپ در مواجهه با ایران داد که این قطعنامه برای تبدیل شدن به قانون باید موافقت مجلس سنای در اختیار جمهوری خواهان را نیز کسب کند. دونالد ترامپ در آن هنگام مدعی شده بود سردار سلیمانی می‌خواسته است به چهار سفارت خانه آمریکا حمله کند.

کریس کانز، سناتور دموکرات ایالت دالاور با هشدار نسبت به عواقب اقدام دولت ترامپ گفت: ایران راه‌های زیادی برای مقابله با ما پیش روی خود دارد، خواه به صورت آشکار و خواه پنهان. فکر نمی‌کنم آنها به دنبال گرفتن انتقام بیشتر نباشند.

از سوی دیگر رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که هدف سیاست موسوم به فشار حداکثری دولت ترامپ بر ضد ایران، وادار ساختن رهبران این کشور به تغییر رفتار خود است.

وی افزود: آمریکا باید از شرایط موجود برای تشدید فشار بر رهبران ایران استفاده کند.