سرکنسول ایران در نجف اشرف اعلام کرد که فعالیت‌های سرکنسولگری ایران در این شهر از سر گرفته شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش فارس، «حمید مکارم» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف امروز (دوشنبه) به ایرنا گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی فعالیت‌های سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف پس از وقفه‌ای دو ماهه از سرگرفته شد.
وی خاطرنشان کرده است که سرکنسولگری نجف اکنون بسیاری از خدمات قبلی خود مانند صدور روادید، تایید اسناد و امور اجتماعی را فعال کرده و در هفته‌های آینده سایر خدمات و امور کنسولی را نیز از سر خواهد گرفت.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف اعلام کرد که محل استقرار و فعالیت سرکنسولگری در هتل بین‌المللی کوثر این شهر جنب صحن حضرت فاطمه زهرا (س) قرار دارد.
به گزارش فارس، ششم آذر ماه سال جاری گروهی از مهاجمان نقابدار که به گفته منابع محلی از اهالی شهر نجف اشرف نبوده‌اند به سرکنسولگری ایران در نجف یورش برده و این ساختمان را آتش زدند.به دنبال تعرض به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف، «محمدعلی الحکیم» وزیر امور خارجه عراق یک روز بعد (هفتم آذر ماه) در تماسی تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ضمن عذرخواهی از این اقدام خرابکارانه بر تعهد دولت متبوع خود برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌های ایرانی تاکید کرد.