نامه سفیر ایران در فرانسه به مقامات ارشد این کشور درباره لزوم لغو تحریم‌های آمریکا

نامه رسمی ایران به مقامات ارشد فرانسه؛تحت تاثیر یکجانبه گرایی آمریکا نباشید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سفیر کشورمان در فرانسه، با اشاره به تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران و تاثیر منفی این موضوع در مبارزه کشورمان با ویروس کرونا تاکید کرد: جهان نباید تا این حد تحت تاثیر یکجانبه گرایی آمریکا، جان آدمی را نادیده انگارد.
به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی با ارسال نامه هایی جداگانه به شمار زیادی از مقامات ارشد و شخصیتهای سیاسی، پارلمانی، فرهنگی و رسانه ای فرانسه، با اشاره به تهدیدی که اپیدمی کرونا برای همه ابنای بشر ایجاد کرده است، اظهار کرد: کرونا ویروس نشان داده مرز، جغرافیا، شرق و غرب، جهان پیشرفته و در حال توسعه نمی شناسد و مشکلی «جهانی» در جهان بهم پیوسته کنونی است.
این دیپلمات ارشد کشورمان در این پیام‌ها تصریح کرد:  ایران، این سرزمین بزرگ و تاریخی با فرهنگی غنی، سالهاست تحت تحریم های یکجانبه، غیرقانونی، غیر انسانی و غیر اخلاقی ایالات متحده آمریکا و بخصوص ترامپ قرار گرفته است و این مسئله باعث گردیده امکان صادرات اقلام پزشکی، بهداشتی، دارو و تجهیزات درمانی و هرگونه نقل و انتقال مالی با ایران توسط بسیاری از کشورهای جهان متوقف شود.
قاسمی افزود: ایرانیان و کادرهای پزشکی و پیراپزشکی متعهد آن با تمام توان در یک بسیج همگانی به تنهایی و با امکانات و داشته های محدود خود مبارزه ای بی امان را با این ویروس کشنده آغاز کرده اند، اما لازم است «وجدانهای بیدار» به هر شکل ممکن در جهت تلاش برای شکستن و رفع تحریم های آمریکا در این برهه و زمان حساس از تاریخ بشری اقدامی شایسته و انسانی بعمل آورند. جهان نباید تا این حد تحت تاثیر یکجانبه گرایی آمریکا، جان آدمی را نادیده انگارد.

قاسمی درخواست کرد: شخصیتهای برجسته فرانسوی با نگاه انسانی و بشردوستانه خود چه در ظرفیت شخصی، چه از طریق دولت متبوع خود و چه از طریق سازمانهای مردم نهاد و بین المللی و رسانه ها در جهت توقف و رفع این تحریم ها تلاش نمایند، چرا که در شرایط کنونی، این تحریم ها صرفا جان انسان های بیگناه در ایران، منطقه و حتی جهان را نشانه رفته است.