ایرنا- «سی سی تی وی» تلویزیون چین گزارش کرد انتقادهای بین المللی از آمریکا به دلیل تحریم‌های سرسختانه علیه ایران و جلوگیری از معاملات مرتبط با دارو و اقلام پزشکی با تهران افزایش یافته است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

تلویزیون چین روز چهارشنبه در گزارشی خاطر نشان کرد انتقادهای شدید از آمریکا باعث شده است این روزها برخی از مقام‌های آمریکایی لحن خود را در قبال تحریم‌های ایران تغییر دهند به طوری که «مایک پمپئو»  وزیر خارجه آمریکا از احتمال بازنگری در این تحریم‌ها خبر داده است. 

تلویزیون چین افزود که وزیر خارجه آمریکا در شرایطی از بازنگری احتمالی در کاهش تحریم‌های ایران در جریان شیوع ویروس کرونا می‌گوید که کشورش تحت انتقادهای شدیدی به دلیل تحریم ایران قرار دارد. 

گزارش ادامه می‌دهد پمپئو همچنان این ادعا را مطرح کرده است که اقلام دارویی و پزشکی از تحریم‌ها مستثنی هستند اما در عمل همین تحریم‌ها مانع تجارت شرکت‌های دیگر در زمینه دارو و عرضه محصولات پزشکی با ایران شده است. 

تلویزیون چین گزارش کرد دولت آمریکا به بهانه فعالیت‌های منطقه‌ای،  هسته‌ای و موشکی ایران، فشارهای حداکثری علیه ایران اعمال کرده و مانع روابط تجاری دیگر کشورها با تهران شده است در جالی که مقانات ایران این ادعاهای آمریکا را رد می‌کنند. 

گزارش می‌افزاید: در همین حال سختگیری‌های بسیار شدید دولت آمریکا،  بدرفتاری‌ها و عملکرد وزیر خارجه آن کشور بخصوص در زمینه «تروریسم پزشکی و دارویی علیه ایران» آنقدر انزجار آمیز بوده که حتی «جکسون دایهل» سرمقاله نویس واشنگتن پست در وصف او آورده است «برخورد پمپئو در جریان همه گیری ویروس، او را به بدترین وزیر خارجه طول تاریخ آمریکا تبدیل کرده است» . 

او نوشت حتی نزدیکترین متحدان آمریکا نظیر انگلستان خواستار کاهش تحریم‌ها برای ارسال مواد پزشکی و دارو و دیگر اقلام برای ۸۰ میلیون ایرانی هستند ولی وزیر خارجه آمریکا حتی کرونا را به ابزاری برای فشار حداکثری بر ایران تبدیل کرده است و فکر می‌کند از این کار چه نتیجه‌ای می‌گیرد. 

شینهوا، خبرگزاری رسمی چین هم در مطلبی ریشه همه مشکلات را تحریم‌های آمریکا دانسته و افزوده است که این روش‌های یکجانبه به نتیجه نمی‌رسد.