یک نماینده مجلس گفت: به نظر می‌رسد با توجه به شیوع کرونا در کشور و درگیر شدن اکثر شهرها، قرنطینه کردن خیلی موثر نباشد. اما اقدامات احتیاطی که در برنامه ارتش و بسیج قرار دارد خوب است. طبق این برنامه‌ها مردم را وادار می‌کنند از خانه بیرون نیایند تا ترددها کم شود. این تدابیر قرنطینه کوچکی است و می‌تواند در کاهش شیوع کرونا تاثیرگذار باشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد کاظمی، نماینده ملایر و نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین گفت: اگر ابتدای شیوع کرونا در کشور با احتیاط بیشتری عمل و شهرهای آلوده‌ای مانند قم را قرنطینه می‌کردیم، شاید به این اندازه ویروس کرونا در کشور گسترش پیدا نمی‌کرد.

او ادامه داد: دولت مشکلات خاصی برای قرنطینه شهرهای آلوده دارد. شرط قرنطینه تعطیلی ادارات، ارگان‌های دولتی، بانک‌ها و تامین مایحتاج مردمی است که در قرنطینه هستند. بنابراین این اقدام سخت است. از سوی دیگر متاسفانه مردم هم رعایت نمی‌کنند. تهران به شدت شلوغ و انگار شرایط عادی است.

برنامه بسیج و ارتش برای نگه داشتن مردم در خانه خوب است

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه ارتش و بسیج برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد: به نظر می‌رسد با توجه به شیوع کرونا در کشور و درگیر شدن اکثر شهرها، قرنطینه کردن خیلی موثر نباشد. اما اقدامات احتیاطی که در برنامه ارتش و بسیج قرار دارد خوب است. طبق این برنامه‌ها مردم را وادار می‌کنند از خانه بیرون نیایند تا ترددها کم شود. همچنین برخی مغازه‌ها هم باید بسته باشد. این تدابیر قرنطینه کوچکی است و می‌تواند در کاهش شیوع کرونا تاثیرگذار باشد.

درمان کرونا به شدت هزینه‌بر است

کاظمی گفت: مقابله و درمان کرونا برای دولت زیاد است و درمان این ویروس به شدت هزینه‌ می‌برد. بنابراین در این شرایط قرنطینه شهرهای آلوده به کرونا ممکن نیست.

به گفته نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، اولین راه‌حل جلوگیری از شیوع کرونا در کشور رعایت مردم و بیرون نیامدن آنها از خانه است. بعد از آن هم تامین ماسک و الکل از سوی دولت برای مردم، اهمیت زیادی دارد.

او با اشاره به اظهارات برخی مسئولان مبنی بر توزیع رایگان ماسک و محلول‌های ضدعفونی‌کننده گفت: نمی‌دانم چرا خبری از ماسک‌های رایگان نیست. با اینکه تولید ماسک در کشور چندبرابر شده و نیازهای پارچه‌ای دستکش‌ها و ماسک‌ها را 2 کارخانه بزرگ ملایر تولید می‌کنند، اما هنوز از ماسک‌ها خبری نشده و نمی‌دانم برنامه دولت چیست. داروخانه‌ها ماسک، الکل و دستکش ندارند و به صورت رایگان هم توزیع نمی‌شود. بنابراین امکان خرید ماسک، دستکش و الکل برای مردم وجود ندارد.