رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به رئیس مجلس چین از کمک های پزشکی و بشردوستانه این کشور برای مقابله با ویروس «کووید ۱۹» قدردانی کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پیام لی جان شو، رییس مجلس چین که  در ابراز همدردی با ملت ایران در جریان شیوع کرونا و ابراز محبت نسبت به شخص وی پس از ابتلا به بیماری کرونا صادر شده بود، موفقیت چین در مهار  این بیماری و ایجاد یک الگوی مؤثر در این زمینه را تبریک گفت.

متن پیام  علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس پارلمان چین به این شرح است: 

جناب آ‌قای لی جان شو

رئیس محترم کمیته دائمی کنگره ملی خلق جمهوری خلق چین

پیام همدردی صمیمانه جنابعالی را به مناسبت پیگیری روند درمانی اینجانب دریافت کردم. ضمن قدردانی و سپاسگزاری، مایلم تأکید نمایم دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین با برخورداری از فرهنگِ غنی و پیشینه تمدنی از جایگاه و نقش مهمی در تحولات منطقه‌‌ای و بین‌المللی برخوردار می‌باشند.

باور مشترک ما این است که توسعه و گسترش همکاری‌های دوستانه فی‌مابین در حوزه‌های گوناگون از اصول راهبردی سیاست خارجی دو کشور می‌باشد و مجلس شورای اسلامی از هر اقدامی برای تحکیم و تقویت این روابط راهبردی دوستانه حمایت و پشتیبانی می‌نماید.

با اغتنام  فرصت؛ مایلم ضمن تبریک موفقیت کشورتان در مهار بیماری کرونا و ایجاد یک الگوی مؤثر جهانی در این زمینه، از کمک‌های پزشکی و انسان‌دوستانه جمهوری خلق چین در مقابله با بیماری ناشی از ویروس کووید  ۱۹ و جلوگیری از شیوع آن در کشورم قدردانی نمایم. بی‌تردید این حمایت‌ها نقش بسیار مهمی در کمک به روند مهار و کنترل این بیماری کشورم داشته است.

بهروزی و کامیابی جنابعالی، ‌نمایندگان محترم پارلمان، دولت، ملت و توسعه و پیشرفت کشور دوست جمهوری خلق چین را آرزو می‌نمایم.