مقتدا صدر رهبر گروه صدر در عراق ، موضعی جدید در قبال انتخاب اعضای کابینه جدید عراق که مصطفی الکاظمی مامور تشکیل آن شده است، اتخاذ کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

این در حالیست که فراکسیون پارلمانی الفتح اعلام کرد الکاظمی روز سه شنبه آتی درخواستی را برای برگزاری جلسه دادن رای اعتماد ارایه خواهد کرد.
منابع سیاسی آگاه اعلام کردند : صدر پیام هایی را به دست گروه های سیاسی و مصطفی الکاظمی مامور تشکیل کابینه درباره انتخاب اعضای کابینه جدید رسانده است و در ابن پیام ها تاکید کرده است که که هیچ اعتراضی به نامزد کردن شخصیت ها از سوی گروه های سیاسی ندارد ، مشروط بر اینکه نامزد مستقل باشد و از شایستگی و نیز مهارت در زمینه کارش برخوردار باشد.
منابع یاد شده افزودند: صدر موضع خود را در موافقت با نامزد شدن برخی شخصیت ها برای کابینه جدید از سوی گروه های سیاسی تغییر داده است تا مانعی در تشکیل دولت جدید وجود نداشته نباشد و سناریوی محمد توفیق علاوی که گروه های سیاسی با دادن رای به وی در پارلمان موافقت نکردند، تکرار نشود.

از سوی دیگر، عامر الفایز نماینده فراکسیون پارلمانی الفتح گفت : الکاظمی ترکیب کابینه را تکمیل کرده و روز سه شنبه آینده درخواستی را به پارلمان به منظور تشکیل جلسه برای دادن رای اعتماد به وزرا ارائه خواهد کرد.

وی افزود: کابینه ای که الکاظمی به پارلمان ارائه خواهد کرد، متشکل از 22 وزارت خانه خواهد بود ، اما اسامی برخی از نامزدها برای وزارت خانه ها ، طی 24 ساعت آینده قابل تغییر خواهد بود.

الکاظمی دیروز گفت که خواهان تشکیل دولتی شایسته وکارآمد است ک بتواند با بحران ها مقابله کند و کشور را به سمت موفقیت و تحقق خواسته های مردم پیش ببرد.

وی در توئیتی نوشت : رایزنی ها با گروه های سیاسی در فضایی دوستانه ادامه دارد و تلاش می کنیم تا با در پیش گرفتن گفت وگوی مثبت، موانع موجود را از پیش پا برداریم.

برهم صالح رئیس جمهوری عراق نهم اوریل جاری ، الکاظمی را مامور تشکیل کابینه کرد تا در عرض یک ماه کابینه را تشکیل دهد.