هواپیماهای «اف ۱۶» ارتش عراق امروز (یکشنبه) مخفیگاه های گروه تروریستی داعش را در استان «صلاح الدین» در شمال بغداد بمباران کردند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

منابع عراقی در این باره اعلام کردند که بر اساس رصد اطلاعاتی، هواپیماهای اف ۱۶ حملات دقیقی را به مخفیگاه های تروریست های داعش در جزیره «عبدالعزیز» در وسط رود دجله و غرب ناحیه «الدور» در استان صلاح الدین انجام دادند.

در این بمباران ها چندین تروریست به هلاکت رسیدند و مخفیگاه ها و سلاح های آنها نابود شد.

به گفته منابع عراقی، داعش از این مکان ها برای انجام حمله های تروریستی علیه شهروندان و نیروهای امنیتی استفاده می کرد.

در همین حال، رئیس ستاد ارتش عراق امروز برای آماده سازی یک عملیات ویژه علیه داعش وارد کرکوک در شمال عراق شد.

به گزارش «شفق نیوز»، سفر سپهبد «عثمان الغانمی» به کرکوک به دنبال اوضاع تنش زای استان در پی تشدید حملات داعش انجام شده است.

یک مقام امنیتی گفته که الغانمی با رهبران امنیتی در کرکوک دیدار کرد تا برای انجام عملیات ارتش عراق و الحشد الشعبی در مناطق جنوبی استان به ویژه حومه «داقوق» و مناطق جنوب غربی به سمت «حویجه» برنامه ریزی شود.

در هفته های گذشته، حملات گروه تروریستی داعش به ویژه در منطقه ناهموار بین استان های کرکوک، صلاح الدین و دیاله، معروف به «مثلث مرگ» افزایش یافته است.

افزایش این حملات باعث شد ارتش عراق با حمایت نیروهای الحشد الشعبی و پشتیبانی هواپیماهای جنگی عملیاتی را برای هدف قرار دادن مخفیگاه های داعش در کرکوک در چند روز گذشته انجام دهند.

از سوی دیگر، نیروهای واکنش سریع امروز (یکشنبه) سرکرده تدارکات گروه تروریستی داعش را در استان کرکوک دستگیر کردند.

یک مقام امنیتی بدون اشاره به نام این تروریست گفت که نیروی واکنش سریع با انجام عملیات اطلاعاتی این سرکرده داعش را در منطقه «داقوق» استان کرکوک در شمال عراق دستگیر کردند.

این سومین سرکرده گروه تروریستی است که در روزهای گذشته توسط نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی در استان های مختلف دستگیر می شود.

فعالیت هسته های پنهان گروه تروریستی داعش در عراق در ماه های گذشته به سبب مشکلات سیاسی ناشی از تشکیل دولت جدید و همچنین بحران کرونا در این کشور شدت یافته است.

بسیاری از کارشناسان داخلی و خارجی و منابع امنیتی عراق با هشدار از احتمال ظهور دوباره داعش در برخی از استان‌های شمالی و شرقی (کرکوک، نینوا، صلاح الدین، دیاله و الانبار) این کشور خبر داده می دهند.