منبع عکس: پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها

باز پس‌گیری ۱۶۵۳ مترمربع از اراضی ملی دماوند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند گفت: در ادامه اقدامات قانونی با هدف حفظ انفال و خارج کردن عرصه‌های ملی از دست متصرفان، ۱۶۵۳ مترمربع از اراضی ملی واقع در پلاک خرمده این شهرستان بازپس گیری و به دولت بازگردانده شد.
به گزارش ایسنا، جمشید جویباری ادامه داد: اراضی تصرف شده در اجرای یک فقره حکم قطعیت یافته قضایی و با حضور نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان دماوند و با همکاری نیروی انتظامی رفع تصرف شده است.
به گفته ‍وی همزمان با اجرای حکم قضایی و رفع تصرف، تمامی دیوارکشی و فنس کشی‌ها و مستحدثات ایجاد شده روی این اراضی تخریب شد.
این مسئول منابع طبیعی شهرستان دماوند با اشاره به اینکه حفاظت از عرصه‌های ملی و منابع طبیعی اولویت مهم و اساسی مجموعه منابع طبیعی هستند، تصریح کرد: عرصه‌های منابع طبیعی متعلق به تمامی نسل‌هاست. بر همین اساس حفاظت از این سرمایه‌های ملی وظیفه‌ای همگانی به شمار می‌رود.
بر اساس پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، جویباری از عموم مردم درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه تخریب وتصرف عرصه‌های ملی مراتب را به‌سرعت از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.