رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس با اشاره به ماجراجویی آمریکا در خلیج فارس تاکید کرد: از هر اقدامی برای مهار "بحران ترامپ" استقبال می کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به احتمال افزایش درگیری ایران و آمریکا در حوزه خلیج فارس، به بررسی پیشنهاد خط تلفن قرمز پرداخت و گفت: هر چه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک می شویم نظر سنجی ها حاکی از آن است که محبوبیت و مقبولیت کاذبی که برای ترامپ ایجاد شده بود روز به روز کاهش پیدا می کند.

وی تاکید کرد:عدم مدیریت بحران و کشتار مردم آمریکا از سوء مدیریت دولت ترامپ در بحران کرونا، مهمترین عامل کاهش محبوبیت او است. رئیس جمهور آمریکا با حرف هایی مانند اینکه کرونا را قبول ندارد، دست می دهد و فاصله اجتماعی را رعایت نمی کند یا اینکه این روزها می گوید مواد ضدعفونی کننده را به مردم تزریق کنید شانس پیروزی در انتخابات 2020 را از دست می دهد.

کرونا بهانه ترامپ برای ماجراجویی در خلیج فارس است

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی بیان کرد: در این شرایط ترامپ برای دور کردن افکار عمومی از تمرکز بر روی کرونا، اقدامات و کارهای دولتش، به دنبال ایجاد داستانی دیگر است تا افکار عمومی را به سمت و سوی دیگر هدایت کند. بنابراین ماجرا جویی ها ترامپ در خلیج فارس ناشی از ناتوانی در مدیریت بحران کرونا است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ترامپ برای انحراف افکار عمومی مدتی به چین و سایر کشورها پرداخت اما می داند هیچ جا به اندازه خلیج فارس نمی تواند برای ایجاد ماجراجویی مناسب باشد، فرماندهان نظامی و مسئولان کشور هشیارند که در بازی ترامپ نیافتند اما به هر حال اجازه نمی دهند هرگونه  ماجرایی را در منطقه رقم بزند، چرا که اگر مرتکب اشتباه فاحش در خلیج فارس شود هزینه سنگینی بر روی دست خود و منطقه می گذارد.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به پیشنهاد خط تلفن قرمز، گفت: هر پیشنهادی که بتواند تنش را به حداقل برساند، فعلا ترامپ را مهار کند و کنترل تا از بحران ترامپ بگذریم اتفاق خوبی خواهد بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ترامپ به صحبت های کنگره و سناتورها گوش نمی دهد، اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا روحیه ماجراجویی دارد و هر چه به زمان انتخابات 2020 نزدیک می شویم پرخاشگر و نگران نظرسنجی ها می شود که نشان می دهد بحرانی را پیش روی دارد.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس گفت: به هر حال هر اقدام دیگری که بتواند بهانه را از دست ترامپ بگیرد گام خوبی خواهد بود.

گفتنی است؛ اندیشکده «گروه بین المللی بحران» پیشنهاد کرده است که کشور عمان که رابطه خوبی با تهران و واشنگتن دارد نقش «خط تلفن قرمز» را ایفا کند. این کانال ارتباطی البته هرگز به شکل خط تلفن وجود نداشت. رهبران آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۶۳ میلادی برای جلوگیری از مناقشه نظامی مستقیم با استفاده از تجهیزات تله تایپ (تله پرینتر) با یکدیگر در تماس بودند. وسیله این کانال ارتباطی از سال ۱۹۸۶ به دورنگار (فکس) تغییر پیدا کرد./