در نهایت اگر قرار به روال عادی امور در کشور باشد، ۷ خرداد ۱۳۹۹، مجلس یازدهم افتتاح خواهد شد، مجلسی که نتایج انتخاباتش زیر سایه کرونا قرار گرفت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 اکبر ترکان مشاور پیشین رئیس‌جمهور به «آرمان ملی» گفت: «کشور باید طبق قانون پیش برود و عده‌ای نمی‌توانند با مرده باد و زنده باد گفتن بقیه را تخریب کنند، به این شکل هم نمی‌توان کشور را قانونی اداره کرد. بنابراین نباید پاسخ این افراد را بدهیم، به شعارهایی که می‌خواهند دولت را تخریب کنند اعتنا نکنیم و تندروی‌ها را نشنیده بگیریم.»

 مجلس، دولت و وقت درگیری

او اضافه کرد: «مجلس و دولت به تقابل نخواهند رسید، تا  اعتبارنامه نمایندگان تصویب شود وارد شهریورماه می‌شویم و از مهرماه وارد هیجانات انتخابات 1400خواهیم شد. دولت باید بدون اعتنا به این هیجانات کارهای باقی مانده خود را تمام کند. همیشه در پایان دوره دولت‌ها، سال پایانی را باید صرف پروژه‌های نیمه تمام کنند. روحانی هم‌اکنون تمام وقت خودرا صرف افتتاح پروژه‌ها کرده است. جهت‌گیری‌ها باید به سمتی باشد که تلاش دولت در این چهارسال در سال پایانی نتیجه لازم را بدهد. دولت هرچه بیشتر کارهای در دست اجرا  را به بهره‌برداری برساند شیرینی اثربخشی در زندگی مردم دارد.» ترکان با تاکید بر تلاش مجلس یازدهمی‌ها برای یکدست‌سازی قدرت با انتخابات 1400 گفت: «مجلس آینده به دنبال این است که دولت بعدی را مشخص کند و کار زیادی با دولت فعلی ندارد. مجلس یازدهم در ماه‌های باقی مانده از دولت روحانی وقت خود را صرف او نمی‌کند و تمام تلاش آنها در جهت مشخص شدن رئیس‌جمهور در سال 1400 است. مجلسی‌ها کارهای مهم‌تری از تقابل با دولت دارند. از مهم‌ترین این کارها هم پاک کردن آلودگی‌های مجلس دهم است.» ترکان افزود: «مجلس یازدهم باید نشان بدهد از نمایندگان خطاکار دفاع نمی‌کند و حیثیت خود را بازگرداند. مجلس یازدهم باید ثابت کند قصد مداخله در امور دولت را ندارد و با لابی غریبه باشد. حیثیت مجلس امروز آسیب‌های زیادی دارد و بازگرداندن حیثیت مجلس بسیار مهم‌تر از تقابل با دولت و دخالت در کارهای دولت است. نمایندگان مجلس یازدهم به جای سنگ‌اندازی سعی کنند حیثیت و جایگاه مجلس را باز پس گیرند.» در نهایت اگر قرار به روال عادی امور در کشور باشد، ۷ خرداد ۱۳۹۹، مجلس یازدهم افتتاح خواهد شد، مجلسی که نتایج انتخاباتش زیر سایه کرونا قرار گرفت. در این میان احتمالات متعددی درباره چشم‌انداز رابطه میان مجلس یازدهم با دولت حسن روحانی وجود دارد  که تا قبل از شروع به کار مجلس نمی‌توان آنها را از یکدیگر تمیز داد.