عضو کمیسیون شوراها وامور داخلی کشور در مجلس افزایش تحرکات آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس را ناشی از شکست ناشی از اعمال تحریم‌ها ضد ایران برشمرد وگفت:کشورهای منطقه در دام اختلاف افکنی های آمریکا نیفتند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدرضا صباغیان بافقی در گفت ‌وگو با خانه‌ملت، با تاکید بر اینکه امنیت خلیج فارس باید از سوی کشورهای منطقه تامین شود گفت: همان طور که تامین امنیت اقیانوس اطلس، دریای چین و سایر آب ها با مردم سرزمینی آنها است همین قاعده باید در منطقه خلیج فارس حاکم باشد.  

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی در تشریح دلایل ماجراجویی های آمریکا در منطقه خلیچ فارس افزود: اینکه طی ماه ها و روزهای اخیر شاهد تحرکات بیشتر آمریکایی ها در منطقه خلیج فارس هستیم را می توان ناشی از شکست آمریکایی ها در اعمال تحریم ها ضد ایران دانست.

وی ادامه داد: واقعیت آن است که آمریکا با وجود اعمال تحریم های چند جانبه ضد ایران، به دلیل سیاست های جمهوری اسلامی ایران هنوز نتوانسته نتیجه مطلوب را حاصل کند، در چنین شرایطی طبیعی است که  برای محقق کردن تحریم های خود به دنبال ایجاد مانع برای تردد کشتی های حمل بار به سوی ایران است تا به نوعی دامنه تحریم های خود راگسترده تر کند.

وی با بیان اینکه ایران به خوبی از سیاست آمریکایی‌ها در خلیج فارس آگاه است گفت: بر همین اساس نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران تاکنون به خوبی از آبهای سرزمینی خود دفاع کرده و اجازه کوچکترین تحرکی به آمریکایی ها نداده است، واقعیت آن است که کوچکترین عقب نشینی یا دادن امتیاز به آمریکایی ها منجر به دادن هزینه های بیشتری از سوی ایران خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه ایران با کوچکترین تحرک آمریکایی ها برخورد مقتضی را خواهد داشت ادامه داد: آمریکایی ها باید این نکته را آویزه گوش خود کنند که امکان جلوگیری از تردد کشتی ها به سمت ایران را نخواهند داشت و هرگونه حرکتی از سوی آنان پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران را به دنبال خواهد داشت.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران از حقوق خود در مرزهای دریایی، زمینی و هوایی به شدت محافظت می‌کند به کشورهای همسایه توصیه کرد تا به جای تکیه بر نیروهای فرا منطقهای با در پیش گرفتن سیاست حسن همجواری بر اساس منافع جمعی همکاری های لازم را با یکدیگر داشته و در دام اختلاف افکنی های استکبار نیفتند.