کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه ایران در صنعت دفاعی خودکفاست، گفت: ترامپ به جای راه اندازی جنگ تبلیغاتی و نمایشی جدید علیه ایران، بهتر است به امور داخلی کشورش بپردازد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید محمد حسینی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تلاش و طرح جدید آمریکا جهت عدم لغو تحریم تسلیحاتی ایران در پاییز امسال گفت: تناقض در رفتار و گفتار آمریکایی‌ها را بار‌ها دیده‌ایم، چنانچه این برخوردشان مورد اعتراض مردم آمریکا و دیگر کشورهای جهان نیز قرار گرفته است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها با کلی تبلیغ و جوسازی از برجام خارج شدند و اخیراً می‌خواستند به آن برگردند تا ایران را محکوم کنند و مانع لغو تحریم تسلیحاتی ایران از پاییز شوند؛ اینها رفتارهای عجیبی است که همه صاحبنظران و سیاستمداران نیز به آن اعتراق دارند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: در صورت همکاری احتمالی اروپا با آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، اتفاق خاصی نمی‌افتد، زیرا روسیه و چین با طرح جدیدشان همراهی نخواهند کرد.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تا قبل از این توافقنامه نیز غربی‌ها به ایران اسلحه نمی‌دادند، اظهارداشت: ایران از اول انقلاب تحت تحریم آمریکا و همپیمانانش بوده است چنانچه در زمان هشت سال دفاع مقدس نیز، اسلحه‌های آلمانی و فرانسوی در اختیار صدام قرار می‌دادند.

حسینی با تاکید براینکه ایران در صنعت دفاعی خودکفاست، افزود: ما در صنعت دفاعی هر آنچه نیاز داشته باشیم را تولید می‌کنیم که آخرین‌ نمونه آن نیز همین ماهواره نور با تکنولوژی پیشرفته‌ بومی‌اش بود.

وی در پایان توضیح داد: ترامپ به جای راه اندازی جنگ تبلیغاتی و نمایشی جدید علیه ایران، بهتر است به امورات داخلی کشورش بپردازد که با ناکارآمدی او رقم خورده و باعث شده است این کشور تبدیل به رکوردار بیشترین تعداد طلاق، مبتلایان و جانباختگان از کرونا شود.