مهاجرت به یک کشور جدید یک اقدام بزرگ است ، حتی در کشوری مانند کانادا که از مهاجران استقبال می کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در واقع شما یک زندگی جدید در مکانی جدید میسازید  که آداب و رسوم مختلفی دارد و حتی زبان متفاوتی نسبت به آنچه قبلاً استفاده می کردید باید بیاموزید . مطلب مهاجرت به کانادا از سایت مهاجرت به دات کام را مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری درمورد مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری بدست آورید.

هرچه پشتیبانی بیشتری در طول این انتقال داشته باشید ، روند مهاجرت ساده تر و روان تر خواهد شد . در اینجا مواردی وجود دارد که همه افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند باید بدانند .

  1. یک پنجم جمعیت کانادا متولد خارجی است

اول از همه ، مهم است که بدانید شما به عنوان یک مهاجر جدید در کانادا تنها نیستید ! کانادا کشور مهاجران است . 21.9٪ از افرادی که در کانادا زندگی و کار می کنند در این کشور به دنیا نیامده اند و 22.3٪ از جمعیت به عنوان اقلیت قابل رویت شناخته می شوند .

005

این تعداد در مراکز شهری حتی بیشتر است . به طور کلی ، کانادا کشوری است که از مهاجران جدید استقبال می کند و از سایر فرهنگ ها نیز تجلیل می کند . شهرهای بزرگ کانادا به ویژه چند فرهنگی هستند و تعداد بسیار زیادی از مهاجران را به خود جذب می کنند .

به عنوان مثال ، بیش از 50٪ از ساکنان تورنتو و ونکوور اقلیت های قابل مشاهده را مشخص می کنند. تورنتو به عنوان "فرهنگی ترین شهر جهان" شناخته شده است و بیش از 200 گروه فرهنگی بی نظیر در این شهر ساکن هستند .

  1. برای مهاجرت به کانادا نیازی به کار ندارید

 

برای آمدن به کانادا لزوماً نیازی به شغل ندارید ، اما این کار را بسیار ساده تر می کند. سیستم مهاجرت ورودی اکسپرس کانادا مبتنی بر امتیاز است و داشتن یک پیشنهاد شغلی در انتظار شما ، امتیاز خوبی را به شما اعطا می کند.

هر چه امتیاز بیشتری به شما تعلق بگیرد ، احتمالاً از شما برای مهاجرت به کانادا دعوت می شود. از جمله موارد دیگر برای سن ، تحصیلات ، تجربه کار و دانش انگلیسی یا فرانسوی خود امتیاز کسب می کنید.

57٪ از کل مهاجران کانادایی به عنوان کارگر ماهر یا مهاجران طبقه تجاری تحت این سیستم امتیاز مهاجرت می کنند.

اکثریت قریب به اتفاق مهاجران باقیمانده به عنوان پناهنده به کانادا می آیند یا به خانواده ای که قبلاً در کانادا زندگی می کنند پیوستند.

در کل کانادا از سرانه مهاجران بیشتری (در ارتباط با استرالیا) نسبت به هر کشور توسعه یافته دیگری ، استقبال میکند . حدودا 300000 مهاجر در سال وارد کانادا می شود .

  1. اگر یک کارگر ماهر هستید می توانید به سرعت مهاجرت را پیگیری کنید

Express Entry   برنامه مهاجرت در کانادا برای کارگران ماهر است . هدف این برنامه پردازش مهاجران جدید در مدت 6 ماه یا کمتر است.

قبل از پر کردن نمایه ورود به سیستم ، تعیین کنید که آیا واجد شرایط یکی از برنامه های فدرال برای کارگران ماهر هستید یا خیر . اگر واجد شرایط باشید ، پیش بروید و مشخصات خود را تکمیل کنید و هزینه های مربوط را بپردازید.

این اولین قدم برای مهاجرت به کانادا است! به خاطر داشته باشید که برای تکمیل ورود به سیستم ، شما همچنین باید برای برگزاری آزمون زبان آمادگی لازم را داشته باشید و اعتبار و تجربه تحصیلات خود را ارزیابی کنید.

 

006

بعد از اتمام این مراحل ، نمایه شما ارزیابی می شود و شما در فهرست ورودی نامزدها قرار می گیرید. بودن درلیست لزوماً به معنای آن نیست که از شما دعوت می شود که مقیم دائم شوید.

هرچه نمره ورود شما بیشتر باشد ، شانس شما برای دعوت بیشتر است. به شما توصیه می شود از طریق شغل بانک ، به دنبال اشتغال در کانادا باشید .

  1. روند تبدیل شدن به یک شهروند کانادایی

اولین مرحله برای تابعیت کانادا برای اکثر مهاجران جدید اخذ اقامت دائم است. ساکنان دائم حق دارند بسیاری از همان مزایای اجتماعی مانند کانادایی ها از جمله خدمات بهداشتی و درمانی استان را تحت منشور حقوق و آزادیهای کانادا دریافت کنند.

اگر تحت برنامه کارگران ماهر Express Entry در کانادا پذیرفته شده باشید ، به طور خودکار اقامت دائمی اخذ می کنید.

پناهندگان ، دانشجویان و سایر کارگران موقت یا خارجی که به عنوان کارگر ماهر تحت برنامه Express ورود ندارند وارد کشور نشده اند ، باید قبل از پیشرفت به شهروندی ، برای اقامت دائم درخواست کنند.

در صورت انتخاب ، می توانید اقامت دائم خود را برای کل اقامت خود در کانادا داشته باشید ، با این وجود بسیاری از مهاجران تصمیم خود را برای اقامت دائم یک شهروند تمام عیار کانادا انتخاب می کنند.

برای تبدیل شدن به شهروند کانادا ، شما باید حداقل 1.095 روز از 5 سال گذشته در کانادا زندگی کرده باشید و آزمون زبان و شهروندی را پشت سر بگذارید.

شهروندان کانادایی حقوق دیگری را که ساکنین دائمی از آن برخوردار هستند ، مانند حق رأی دادن و کار کردن  در دفتر ، مسافرت با گذرنامه کانادایی ، داشتن مشاغل دولتی که نیاز به تابعیت دارند ، کسب می کنند و تضمین می کنند وضعیت خود را در کانادا از دست ندهند.

برای اطلاعات بیشتر از روند کار با اکسپرس اینتری برای مهاجرت به کانادا کتاب کانادایی شو را مطالعه کنید. پیشنهاد می شود مطلب ضرر مهاجرت به کانادا از خبرآنلاین را بخوانید.

منبع: سایت مهاجرت به دات کام