رئیس‌جمهور ساعاتی پیش در حکمی غیرمنتظره رضا رحمانی را از مسئولیت وزارت صمت برکنار کرد. وی در حکم خود مدرسی خیابانی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خبر عزل رحمانی در حالی منتشر شد که وی در جلسه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور باعنوان فعال کردن فعالیت‌های اقتصادی در کشورهای همسایه حضور داشت و جالب‌تر اینکه در این جلسه قائم مقام او که از قضا حالا سرپرست این وزارتخانه شده نیز او را در این جلسه همراهی می کرد.

این نوع برکناری رحمانی شاید تا حدودی شبیه به برکناری متکی از مسئولیت وزارت خارجه در دولت دهم باشد. او در حالی برکنار شد که در حال دیدارهای دیپلماتیک در کشور سنگال بود.

برخی منابع احتمال میدهند که رئیس‌جمهور به دو دلیل، یا دست کم دستاویز، رضا رحمانی را از مسئولیت خود برکنار کرده است. یکی موضوع آشفتگی بازار خودرو و افزایش غیرمنطقی قیمت خودرو در دو هفته اخیر ودلیل دوم که کمی مهم‌تر و اصلی‌تر نیز به نظر می‌رسد موضوع عدم تفکیک وزارتخانه صنعت و بازرگانی بوده است. گویا رئیس‌جمهور انتظار داشته است رحمانی برای تصویب این طرح در مجلس حداکثر تلاش خود را به کار گیرد.

با این حال برخی دیگر معتقدند رییس جمهور مدتهاست تمایلی به همکاری به رحمانی نداشته و موضوعات اخیر فرصت مناسبی در اختیارش قرار داده است. برخی روزنامه ها و رسانه های نزدیک به دولت ماه هاست علیرغم دولتی بودن در مقام منتقد وزارت صمت هم هستند.

اطلاعات تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد.