نماینده تبریز: با لابی‌ها و فشارها دستور کار صحن علنی مجلس تغییر می‌کند

هیات رئیسه مجلس تحت تاثیر لابی گری و فشار شدید بیرونی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد اسماعیل سعیدی گفت: متاسفانه در تعیین دستورکار صحن علنی مجلس که توسط هیات رئیسه مشخص می‌شود منافع اکثریت مردم مد نظر قرار نمی‌گیرد و در مواردی همچون گزارش سانحه قطار تبریز ـ مشهد شاهد لابی‌گری در دستورکار بودیم.
​محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: متأسفانه در تعیین دستورکار صحن علنی مجلس که توسط هیأت رئیسه انجام می‌شود منافع اکثریت جامعه مد نظر قرار نمی‌گیرد.
وی افزود: ما شاهد لابی‌گری‌ها در تنظیم دستورکار صحن هستیم که نمونه آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌توان در موضوع گزارش سانحه قطار تبریز ـ مشهد مشاهده کرد.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته این مشکلات ناشی از وجود نقص در آیین نامه داخلی مجلس هم هست که عده‌ای با جمع کردن تعدادی امضا می‌توانند دستور کار صحن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تغییر دهند و باید آیین‌نامه در این باره اصلاح شود.
سعیدی خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌هایی که روی آن کار زیادی انجام شده و به خیر و صلاح اکثریت جامعه و نیز مورد تأکید مقام معظم رهبری هم هست، طرح جمعیت و تعالی خانواده است که با وجود همه این تاکیدات پس از گذشت دو دوره مجلس باز هم در دستورکار صحن قرار نگرفته است.
وی افزود: طرح جمعیت و تعالی خانواده در کمیسیون فرهنگی در مجلس نهم تدوین، تصویب و به صحن ارسال شد اما در دستورکار صحن قرار نگرفت و در مجلس دهم هم این روال طی شد و با وجود اهمیت بالای آن باز هم در صحن نوبت به بررسی این طرح نرسید.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درست است که اصلاح قانون انتخابات لازم است اما الان زمان آن نیست که اولویت‌های دیگری برای رسیدگی وجود دارد و باید به عنوان مثال در حوزه تولید با توجه به نام‌گذاری سال جدید به نام جهش تولید اصلاح قوانین و مقررات انجام شود.