ایران به دنبال برخورداری از منافع اقتصادی خود در برجام است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید با تاکید بر اینکه ایران به دنبال برخورداری از منافع اقتصادی خود در برجام است، گفت: امروز ما باید هم به موضع اروپایی ها در برجام توجه کنیم و هم اقدامات آمریکا را مد نظر قرار دهیم، آنگاه متناسب با منافع ملی در خصوص برجام تصمیم گیری کنیم.

جلال میرزایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به انتظار اروپایی‌ها از ایران برای پایبندی کامل به برجام، بیان کرد: اروپا از موضع آمریکایی‌ها در برجام دفاع نمی‌کند؛ تاکنون نیز آمریکا را در مواضع ضد برجامی همراهی نکرده است و این امر باعث شده آمریکا در موضع ضعیف‌تری قرار گیرد و به نوعی مانع همراهی برخی از کشورهای منطقه با آمریکایی‌ها شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر ایران به دنبال برخورداری از منافع اقتصادی خود در برجام است و انتظار دارد کشورهای عضو برجام در راستای تامین منافع ایران نیز حرکت کنند، اما آمریکا دسترسی ایران به بانک‌های بین المللی را قطع کرده و علی رغم انتظار ایران از اروپایی‌ها آنان نیز تا به امروز نتوانستند گامی در این زمینه بردارند.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: امروز اروپا در موقعیتی نیست که از ایران بخواهد تحت هر شرایطی به تعهدات برجامی خود عمل کند. امروز ما باید هم به موضع اروپایی‌ها در برجام توجه کنیم و هم اقدامات آمریکا را مد نظر قرار دهیم، آنگاه متناسب با منافع ملی تصمیم گیری کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: عده‌ای که بحث خروج ایران را از برجام مطرح می‌کنند به دو دسته تقسیم می‌شوند. عده‌ای بر این باورند اگر ایران از برجام خارج شود در موقعیت بهتری برای آغاز مذاکرات جدید قرار می گیرد و بر این باورند که ایران باید گام چهارم کاهش تعهدات برجامی را بردارد و آنگاه شرایط برای بازگرداندن آمریکا برپای میز مذاکره و اجرای تعهداتش بهتر خواهد بود.

وی افزود: اما گروهی دیگر می گویند ایران باید به برجام پشت کرده و بدون توجه به اقضاوت های عرصه بین المللی راه خود را در پیش بگیرد.