عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس چراغ سبز عربستان برای دیدار با ایران نشان از سر عقل آمدن سعودی ها است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه سعودی ها با میانجیگری عراق برای ملاقات با ایران موافقت کرده اند، گفت: سعودی ها که همواره به غرب و به خصوص آمریکایی ها وابسته اند و تصور می کردند با رفتن اوباما، در صورتی که برای آنها مشکلی پیش بیاید مانند زمان جنگ صدام با کویت مورد حمایت آمریکا قرار می گیرند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تاکید کرد: اکنون سعودی ها متوجه شده اند فردی ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده گرفته است که برای منافع شخصی حساب و کتاب می کند و هیچ حرکتی جز در راستای منافع خود انجام نمی دهد.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه جنگ یمن، محکی برای عربستان بود، گفت: سعودی ها در جنگ یمن با این واقعیت رو به رو شدند که با وجود صلاح های خریداری شده و سرباز کرایه ای نمی توانند کشور و خاک شان را نگه دارند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر می دانند اگر کوچکترین حرکت نظامی علیه ایران داشته باشند، زیر و رو می شوند و پاسخ سختی خواهند دید، سعودی ها در ابعاد مختلف از جمله یمن و ائتلاف عربی به بن بست خورده اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه به نظر می رسد سعودی ها سر عقل آمده اند، گفت: آنها این حقیقت را درک کرده اند که نمی توانند با جمهوری اسلامی، کشوری که 8 سال مقابل عراق با دستان خالی جنگیده است، در بیافتند، از سوی دیگر اکنون عراق از هر نظر به ایران وابسته است.

یوسفیان ملا در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه سعودی ها متوجه توان ایران شده اند، اظهار داشت: آنها می دانند هر زمان جلوی ضرر را بگیرند به نفعشان است و به این نتیجه سیده اند که اتکا به اروپایی ها دردی از آنها دوا نمی کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس تاکید کرد: سعودی ها لب پرتگاه متوجه هزینه های سنگین همراهی با آمریکا و اروپا شده اند، سر عقل آمده اند و فهمیده اند که بقای عربستان بستگی به گفت‎وگو با جمهوری اسلامی دارد.

پایگاه «میدل ایست آی» نوشت که عربستان سعودی به عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق برای هماهنگی دیدار با ایران چراغ سبز نشان داده است.