کرونا شمار مبتلایان هند از چین پیشی گرفت

کرونای هندی‌ها از چین پیشی گرفت+آمار
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آمارهای جدید درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا نشان می‌دهد، شمار کل مبتلایان در هند از مجموع مبتلایان در چین پیشی گرفته است.
​به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آخرین خبرها نشان می‌دهد که شمار ابتلای روزانه در کره جنوبی همچنان دو رقمی است و هند از منظر مجموع کل مبتلایان جای چین را گرفته است.
به گزارش آسوشیتدپرس، وزارت بهداشت هند امروز شنبه آمار جدیدی از وضعیت شیوع ویروس کرونا در این کشور ارائه داد، آماری که سبب شده هند از منظر تعداد مبتلایان از چین پیشی بگیرد.
طبق آمار این وزارتخانه، با ابتلای ۱۵۶ نفر جدید طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در هند به ۸۵۹۴۰ تن افزایش یافت و شمار فوتی‌ها هم ۲۷۵۲ نفر شد.

ایالت‌های «ماهاراشترا» با ۲۹۱۰۰ مبتلا، «تامیل نادو» با ۱۰۱۰۸ مبتلا، «گجرات» با ۹۹۳۱ مبتلا و دهلی نو با ۸۸۹۵ مبتلا بدترین وضعیت شیوع کرونا در شبه قاره هند را دارند.

از چین خبر می‌رسد که ۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است.

به گفته کمیسیون ملی بهداشت چین، طی ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای ۸ نفر به کرونا شمار کل مبتلایان به ۸۲۹۳۳ نفر افزایش یابد و شمار فوتی‌ها در عدد ۴۶۳۳ ثابت مانده است.

مقام‌های کره جنوبی هم امروز شنبه آمار جدیدی از شمار ابتلا و فوتی‌های ویروس کرونا ارائه کردند.

به گفته مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های کره جنوبی، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ مورد جدید ابتلا و دو مورد تازه فوت ثبت شده است. منشا ۱۰ مورد ابتلای جدید، خارجی بود.

با احتساب موارد جدید، شمار کل مبتلایان به  ۱۱۰۳۷ تن و تعداد قربانیان به ۲۶۲ نفر افزایش یافته است.

«سون یانگ رائه» وزیر بهداشت کره جنوبی هشدار داد، آمار ابتلای روزانه در روزهای اخیر بیش از ۳۰ مورد بوده است و باید برای افزایش شدید موارد ابتلا آمادگی داشته باشیم.