عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است اگر آمریکا بخواهد بعد از لغو تحریم‌های تسلیحاتی، تحریم‌های جدیدی علیه ایران در قالب شورای امنیت وضع کند، قطعا با وتوی چین و روسیه روبرو می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شهروز برزگر کلشانی با بیان اینکه طبق مفاد برجام و قطعنامه 2231 تمام تحریم های هسته ای طبق برنامه از روی ایران برداشته شد، گفت: با قطعنامه شورای امنیت برای نخستین بار، رسیدن به دانش هسته ای به صورت قانونی حق مسلم ایران شناخته شد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه صدور قطعنامه 2231 توسط شورای امنیت، 6 قطعنامه سابق این شورا را به حالت تعلیق درآورد، اظهار داشت: تحریم های اقتصادی، موشکی، تسلیحاتی و همه جانبه که بر اساس فصل 7 منشور سازمان ملل متحد علیه ایران صورت گرفته بود به واسطه این قطعنامه لغو شد.

وی افزود: تحریم ها تا جایی پیش رفته بود که صادرات نفت را نیز با مشکل مواجه کرده بود و ما نمی توانستیم دلارهای حاصل از فروش نفت را به کشور بازگردانیم.

رزگر کلشانی ادامه داد: تحریم های تسلیحاتی نیز تا مهرماه امسال دارای بازه زمانی است و باید طبق قطعنامه 2231 لغو شود که البته آمریکا با کارشکنی‌های خود اجازه نمی دهد کشورهای اروپایی به تعهداتشان عمل کنند اما اگر آمریکا بخواهد در کشورهای اروپایی نفوذ کند و مانع لغو این تحریم‌ها شود قطعا جمهوری اسلامی واکنش تندی خواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: البته اگر شورای امنیت به واسطه فشار آمریکا قصد وضع تحریم های جدید را داشته باشد قطعا با وتوی روسیه چین روبرو می شود از این رو هژمون آمریکا دیگر آن چیزی در گذشته از خود نشان می داد نیست و بسیاری از کشورها مخالف یکجانبه گرایی واشنگتن هستند.