رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: برای اصلاح قانون انتخابات در مجلس دهم اقدامات خوبی شد ولی ناتمام ماند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کمال دهقانی فیروزآبادی در نشست شورای اداری استان با بیان اینکه برای اصلاح قانون انتخابات در مجلس دهم دو طرح ارائه شد، گفت: اضافه کردن دو نماینده به نمایندگان استان و طرح استانی کردن انتخابات با 75 ماده مطرح شد ولی متأسفانه ناتمام ماند.

نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد در مجلس جدید اصلاح قانون انتخابات به سرانجام برسد تا نمایندگان بهتر بتوانند به مردم خدمت کنند.

وی اصلاح قانون وصول یک درصد عوارض فروش معادن را منشأ تحول برای استان دانست و گفت: با جذب اعتبارات از این محل می توان شاهد تحول در کشاورزی، بهداشت و درمان و راه سازی در استان باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه سعی شد تا در کنار توجه به مسائل منطقه با نگاه استانی و ملی مشکلات را رفع کنیم، از اعتماد مردم تفت و میبد، مسئولان استان و شهرستان های تفت و میبد تشکر کرد.

نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه سعی کردم در طول دوره نمایندگی با خدمت گذاری خالصانه به رفع مشکلات مردم بپردازم، گفت: تلاشم در جهت کارآمد کردن مجلس بود تا به معنای واقعی مجلس در راس امور باشد.

محمدرضا تابش استقرار صنایع سود ده در استان را یکی از اقدامات موثر خود عنوان کرد و افزود: این صنایع سبب ایجاد 200 هزار اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم در استان شد.

نماینده پنج شهرستان استان هم با اشاره به اینکه نظارت و قانون گذاری دو وظیفه یک نماینده است، گفت: متأسفانه نظارت نیست و نمایندگان مجلس درگیر مسائلی شدند که در آنها بعد نظارتی کم است.

محمدرضا صباغیان بر ضرورت مشخص شدن اولویت های استان تأکید کرد و ادامه داد: چنانچه از اولویت های استان غفلت کنیم به حاشیه می رویم.

سید ابوالفضل موسوی بیوکی، نماینده یزد نیز در این نشست با بیان اینکه پیگیری برای خط انتقال آب به استان و تنظیم سند آمایش سرزمینی برای استان را از اقدامات مهم این دوره مجلس عنوان کرد و افزود: لایحه مشارکت بخش خصوصی با مطالعات زیاد در کمیسیون عمران مجلس تنظیم شد ولی متأسفانه به صحن نرسید.