لغو طرح ترافیک تهران فعلا ادامه دارد/ شهرداری از ستاد ملی مقابله با کرونا تبعیت کند

شهرداری به دنبال نقدینگی است اما لغوطرح ترافیک ادامه خواهد داشت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری باید در مورد لغو طرح ترافیک از ستاد ملی مقابله با کرونا تبعیت کند، گفت: لغو طرح ترافیک در پایتخت فعلا ادامه دارد.
​حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره موضوع لغو طرح ترافیک در پایتخت و گلایه‌مندی شهروندان به دلیل اطلاع‌رسانی‌های ضد و نقیض در این زمینه، اظهار داشت: تصمیم در مورد  لغو طرح ترافیک که شب گذشته اعلام شد بر اساس گفت‌وگو بین مسؤولان ستاد ملی مقابله با کرونا و معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران بوده است.
وی افزود: نظر شهرداری تهران، اجرای طرح ترافیک است و ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط را مساعد برای اجرای طرح نمی‌داند. مسؤولان شهرداری تهران معتقدند لغو طرح ترافیک سبب افزایش ترافیک به ویژه در محدوده مرکزی تهران شده و بی‌نظمی در پایتخت ایجاد کرده است که به نظرم شهرداری در حال حاضر باید به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا توجه کند تا شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا نباشیم. 
خلیل‌آبادی با بیان اینکه بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا لغو طرح ترافیک در پایتخت تا اطلاع ثانوی ادامه دارد، گفت: در سطوح بالاتر کشور، نگرانی‌هایی در مورد شیوع کرونا با لغو طرح ترافیک وجود دارد چرا که با اجرای طرح استفاده از حمل و نقل عمومی به ویژه مترو بیشتر خواهد شد.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: تشخیص اجرای طرح ترافیک در شرایط کنونی با ستاد ملی مقابله با کروناست چرا که آنها آمارهای مربوط به کرونا را دارند و تحلیل‌های تخصصی در این زمینه انجام می‌دهند؛ بناب این اجرا یا لغو طرح ترافیک در حال حاضر بستگی به نظر ستاد مقابله با کرونا دارد.

وی خاطرنشان کرد: کرونا هنوز وجود دارد و از بین نرفته است. بنابراین شهرداری تهران باید از نظر تخصصی ستاد مقابله با کرونا تبعیت کند. سایر ارگان‌ها و نهادهای دیگر نیز باید از ستاد ملی مقابله با کرونا تبعیت باشند. 

خلیل‌آبادی با اشاره به اینکه در حال حاضر بخشی‌نگری به موضوع طرح ترافیک صحیح نیست، ‌گفت: شهرداری تهران از سازمان‌هایی است که بیشترین ضرر را به دلیل بروز و شیوعکرونا در تهران داشته است.

این عضو شورای شهر تهران گفت: لغو طرح ترافیک و کاهش استفاده از حمل و نقل عمومی سبب ضرر و زیان‌های انباشته شده در شهرداری پایتخت شده است.