ایسنا/ رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه کشور یکی از شدیدترین و پرمضیقه ترین دوران مالی خودش را تجربه می کند، گفت: هیچ پروژه عمرانی را به خاطر بودجه متوقف نکرده ایم و طبق زمان بندی پیش می رود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از قطعه پیربازار راه آهن رشت – انزلی، با بیان اینکه خط ریلی گیلان در قطعه های شش و هفت خلیج فارس و دریای عمان را به دریای خزر متصل می کند، گفت: تنها ۳۰ کیلومتر از این قطعه باقی مانده که تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

وی راه آهن گیلان را یکی پروژه بزرگ دانست که عملیات اجرایی آن براساس برنامه پیش می رود و اظهار کرد: اعتبارات لازم برای بهره برداری از قطعه رشت – انزلی تا سال ۹۹ تخصیص یافته است.

معاون رئیس جمهور، با بیان اینکه کشور یکی از شدیدترین و پرمضیقه ترین دوران مالی خودش را تجربه می کند، گفت: هنر دولت این است که با اولویت بندی و تخصیص بهینه اعتبارات عمل کند و با صرفه جویی در بخش جاری، نسبت به پرداخت های پرسنلی واقعیت ها را در نظر بگیرد.

نوبخت، با اشاره به عدم افزایش سقف بودجه دولت طی سال گذشته و امسال، تصریح کرد: طرح های عمرانی نیمه کاره فراوانی داریم و لذا با اولویت بندی طرح های قابل بهره برداری در سال ۹۹ و طرح های مهم، اعتبارات لازم را تخصیص خواهیم داد تا مردم از رفاه برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته بخشی از اعتبارات عمرانی را به صورت اسناد خزانه و اوراق مالی به پیمانکاران می دادیم، عنوان کرد: امسال دولت اسناد و اوراق را در بازارهای سرمایه به ریال تبدیل می کند تا با پرداخت های ریالی به پیمانکاران سرعت اجرای طرح ها را بالا ببرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، از ابلاغ تخصیص بیش از ۳۱ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به خزانه خبر داد و اضافه کرد: این تخصیص اعتبار برای طرح های عمرانی در این موقع از سال در تاریخ بودجه ریزی کشور وجود نداشته است.

نوبخت، با اشاره به سفرهای هفتگی خود به استان های مختلف، یادآور شد: خطوط ریلی کشور را شناسایی کردیم و طبق برنامه تخصیص اعتبار و نظارت صورت می گیرد. در حال حاضر خط ریلی ۷۳۰ کیلومتری چابهار به زاهدان و میانه - بستان آباد به تبریز و همدان به سنندج و اردبیل و... در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه دولت قول خود مبنی بر بهره برداری از آزادراه تهران – شمال را عملیاتی کرد، گفت: خوشبختانه درخصوص پرداخت اعتبارات خط ریلی گیلان عقب نیستیم و از مردم می خواهیم منتظر خدمات فرزندان خود در قوه مجریه باشند، زیرا هیچ پروژه عمرانی را به خاطر بودجه متوقف نکرده ایم و طبق زمان بندی پیش می رود.

معاون رئیس جمهور، با اشاره به تعهد سازمان برنامه و بودجه درخصوص صادق فرضی زاده، وزنه بردار مصدوم گیلانی، متذکر شد: وظیفه دولت و سازمان برنامه و بودجه است تا نسبت به افتخارآفرینانی که روزگاری دل مردم را شاد کردند و اکنون در بستر بیماری هستند، اقدام کند و در کنار آنان باشد لذا اعتبارات لازم برای مداوای این ورزشکار پرافتخار در نظر گرفته شده و از طریق دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیگیری خواهد شد.