ایرنا- «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد که درهای مذاکره با تهران در خصوص مسائل هسته‌ای و دیگر موضوعات باز است اما تا کنون گفت‌ وگوها فقط به آزادی زندانیان محدود بوده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش جمعه شب رویترز، هوک ادعا کرد: ترامپ سالهاست که درهای دیپلماسی را باز کرده و در همان چارچوب سه بار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار کرده است.

وی افزود: ما مایلیم که ایران، دیپلماسی را با دیپلماسی پاسخ دهد.

به نوشته رویترز، هوک اظهار کرد که مذاکرات تاکنون از آزادی زندانیان فراتر نرفته و به موضوعاتی مانند برنامه هسته‌ای ایران کشیده نشده است.

وی همچنین گفت که واشنگتن قصد دارد به سیاست تحریم‌های شدید اقتصادی ادامه دهد تا ایران به میز مذاکره درباره موضوعاتی همچون برنامه هسته‌ای بیاید. 

پیش‌تر رییس جمهوری آمریکا در صفحه رسمی خود در توئیتر، علاوه بر تشکر از ایران برای آزادسازی «مایکل وایت» زندانی آمریکایی، خطاب به مقامات ایرانی گفت که «برای رسیدن به توافق بزرگ تا بعد از انتخابات آمریکا منتظر نمانید.»

وی همچنین با ادعای اینکه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پیروز خواهد شد، اضافه کرد: به توافق بهتری دست خواهید یافت.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ساعاتی پس از پیشنهاد تلویحی «دونالد ترامپ» رییس‌ جمهوری آمریکا به تهران برای مذاکره، اعلام کرد که ایران و دیگر طرف‌های برجام هیچگاه میز مذاکره را ترک نکردند.

ظریف با اشاره به پایبندی ایران به توافق هسته‌ای و بدعهدی آمریکا در خروج از این توافق، در صفحه رسمی توئیتر خود خطاب به ترامپ نوشت: زمانی که شما وارد دفتر (کاخ سفید) شدید ما صاحب یک توافق بودیم. ایران و دیگر طرف‌های برجام هیچگاه میز (مذاکره) را ترک نکردند.

وزیر امور خارجه ایران در خصوص مشاوران ترامپ که از زمان ریاست جمهوری وی تا بحال اغلب آنها کنار گذاشته شدند، اضافه کرد: مشاوران شما (که اغلب تابحال اخراج شدند) قمار احمقانه‌ای انجام دادند. این به شما بستگی دارد که چه زمانی بخواهید آن را اصلاح کنید.