عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تأکید کرد این شورا در وضعیت بلاتکلیف رها شده و عارف هم انگیزه‌ای برای تشکیل جلسات ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در حالی که حدود پنج ماه از انتخابات مجلس و شوک شکست سنگین اصلاح‌طلبان می‌گذرد اما گویا اصلاح‌طلبان و شورای سیاستگذاری آنها هنوز از شوک بیرون نیامده است.

محمود میرلوحی در این زمینه به ایلنا گفت: شورای عالی اصلاح‌طلبان باید تشکیل جلسه بدهد و در خصوص انتخابات مجلس گزارش کار خود را ارائه کند.

وی درباره آینده شورای مذکور گفت: یکی از لوازم پاسخ به این مسائل این است که مانند دو دوره گذشته جلساتی برگزار شده و در خصوص فعالیت‌های انجام شده، جمع‌بندی صورت گرفته و گزارشی تهیه شود که به نظر می‌آید در اینجا اشکالی وجود دارد از این جهت که هم آقای موسوی لاری که استعفا دادند و هم آقای دکتر عارف نمی‌دانم چرا انگیزه تشکیل جلسه، جمع‌بندی و... را ندارند.

میرلوحی گفت: جریان اصلاحات باید ساز و کارهایی را که داشته است مرور کند، آیا شورای هماهنگی احزاب توان و طاقت رساندن بار جریان اصلاحات به مقصد را دارد یا خیر؟ خب قبل از آن نداشت که اگر داشت منجر به تشکیل شورای عالی نمی‌شد. و اینکه آیا الان این توان و طاقت را پیدا کرده است؟ این‌ها مباحثی است که می‌توان مطرح کرد یا این که ساختار سومی غیر از شورای هماهنگی احزاب و شورای عالی قابل انجام هست یا خیر؟ مثلاً پارلمان اصلاحات امکان تشکیل دارد یا خیر؟

وی در ادامه می‌افزاید: آقای دکتر عارف و یا هیئت رئیسه شورای عالی با توجه به درخواست و توقع منطقی که از شورای عالی وجود دارد، باید بنشینند و گزارش کارشان را به جریان اصلاحات بدهند و بگویند بالاخره انتخابات چگونه گذشت و چه فعالیت‌هایی انجام شد، در واقع به عقیده من مسئله را بلاتکلیف رها نمی‌کنند و صلاح نیست که اینطور بماند.