فارس/وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در توئیتر ضمن اعلام گفت‌وگو با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعایی جدید علیه ایران مطرح کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«بنی گانتس»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) در رشته توئیت‌های به صحبت‌های خود با «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره روابط تل‌آویو با اروپا اشاره کرد.

گانتس در اولین توئیت ضمن اشاره به صحبت‌های صبح امروز خود با جوزپ بورل در مورد تقویت روابط تل‌آویو و اتحادیه اروپا و اهمیت همکاری بین آنها، نوشت: «من به او (جوزپ بورل) گفتم که متعهد به پیگیری صلح هستم و تأکید کردم که ما از طریق بسترهای دیپلماتیک همکاری خواهیم کرد و با جامعه اروپا و شرکای منطقه‌ای گفت‌وگویی آزاد خواهیم داشت.»

وی همچنین در این توئیت‌ها از خواسته خود برای اقدام فعال اتحادیه اروپا برای جلوگیری از گسترش تسلیحات هسته‌ای ایران نوشت و ادعا کرد که این کار از طریق اعمال فشار مضاعف و تمدید تحریم‌های تسلیحاتی بر جمهوری‌ اسلامی انجام می‌شود.

بنی گانتس در آخرین توئیت خود ضمن اشاره به خواسته خود از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای پیشبرد اهداف مشترک اتحادیه اروپا و رژیم صهیونیستی گفت این اتحادیه با تل‌آویو ارزش‌ها و منافع راهبردی مشترکی را دارند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حالی امروز خبر از همکاری احتمالی تل‌آویو با اتحادیه اروپا داد که بورل در چهارم فوریه ۲۰۲۰ (۱۵ بهمن ۹۸) در ملاقات با «ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن به صراحت از معامله قرن پیشنهادی دولت آمریکا انتقاد کرده بود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در واکنش به طرح معامله قرن گفته بود: «الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری، اتحادیه اروپا را وادار به واکنش خواهد کرد.»

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این اظهارات اعلام کرد که انتقادهای او از اسرائیل در حالی که تنها اندکی پیش از آن در تهران با مقام‌های جمهوری اسلامی دیدار کرده، جای تأمل دارد.

وزارت خارجه اسرائیل گفته بود: «این واقعیت که جوزپ بورل تصمیم گرفته زبانی تهدیدآمیز علیه اسرائیل به کار گیرد، آن‌هم اندکی پس از رسیدن به این مقام [هدایت سیاست خارجی اتحادیه] و تنها ساعاتی پس از دیدارش از ایران، دست‌کم آن است که بگوییم جای تأسف دارد، و واقعاً عجیب است.»