در چند دهه اخیر و با توجه به پیدایش برخی از ضرورت های اجتماعی و بین ‌المللی از جمله آموزش و فراگیری زبان به خصوص انگلیسی و دیگر زبان های خارجه به عنوان زبان دوم جهت ادامه تحصیل، فعالیت شغلی، ادامه زندگی و موارد دیگر در برخی از نقاط جهان، بسیاری از افراد با دارا بودن مدارک تحصیلی معتبر در رشته زبان خارجه و به خصوص زبان انگلیسی جذب بسیاری از مراکز آموزش زبان شدند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین، دیری نپایید که بسیاری از مراکز آموزش زبان با صدها مدرس متبحر در سراسر ایران به وجود آمدند. این مدرسین با حضور در کلاس های آموزش زبان بسیاری از دانش آموزان و زبان آموزان را تحویل جامعه‌ جهانی داده و شرایط ادامه فعالیت آنها در زمینه های مختلف و در نقاط مختلف جهان را فراهم نمودند؛ اما پس از گذشت مدتی از این دوره و با پیدایش پلتفرم های آموزش آنلاین زبان خارجه، اوضاع برای مدرسین زبان در آموزشگاه های خصوصی متحول گردید.

پلتفرم آموزش آنلاین زبان به چه معناست؟ 

پلتفرم واژه ای است که صرفاً در خصوص دوره آنلاین زبان انگلیسی  و خارجه به کار نمی رود. ممکن است در زمینه های بسیاری واژه پلتفرم را شنیده باشید! بسیاری از ما برای اولین بار این واژه را در دنیای خودرو و خودروسازی شنیده ایم. 

پلتفرم در حوزه‌های مختلف ممکن است مشمول تعاریف متفاوتی گردد اما در حوزه آموزش آنلاین می ‌توان پلتفرم را مجموعه ‌ای از سخت افزارها، نرم افزارها و سیستم عامل هایی دانست که هر کدام وظایف خاص خود را انجام داده و با یکدیگر یک مجموعه‌ مرتبط را رقم می زنند.

پلتفرم هایی که امروزه از آنها یاد می شود با توجه به نیاز جامعه طراحی می ‌شوند. بنابراین یک پلتفرم پس از آنکه احساس نیاز آن در سطح جامعه محسوس شد به طور معمول توسط یک یا تعدادی از برنامه نویسان و سرمایه گذاران طراحی شده و به بازار عرضه می گردند.

 

آموزش آنلاین زبان

 

 

 

کاربرد پلتفرم در آموزش آنلاین زبان 

 

آموزش آنلاین زبان ممکن است به دو صورت انجام شود؛ گزینه اول که بسیاری از مردم با آن آشنایی دارند آموزش مجازی زبان توسط اساتید و مدرسان زبان در برنامه های خاصی از جمله شبکه های اجتماعی است. این شیوه که در ایام کرونا مورد استقبال جدی موسسات آموزشی واقع شد در حال گذراندن مراحل اولیه پیشرفت خود در کشورهای جهان سوم است.

نوع دیگری از آموزش آنلاین زبان وجود دارد که برای آن از پلتفرم های داخلی و بین المللی استفاده می شود؛ به عنوان مثال می ‌توان به پلتفرم آی تاکی اشاره کرد که یک پلتفرم جهانی بوده و بسیاری از افراد در سراسر جهان با شرکت در آن به زبان آموزی مشغول هستند.

اگر بخواهیم نمونه داخلی یک پلتفرم آموزش زبان را معرفی کنیم می ‌توانیم به پلتفرم تیکا اشاره نماییم. در این پلتفرم تمامی برنامه‌ های آموزشی از قبل تعبیه و طراحی شده اند و فرد در هر زمانی قادر به شرکت در کلاس های آموزش زبان است. عدم محدودیت زمانی در خصوص استفاده از پلتفرم ها مهمترین علت استقبال از این شیوه‌ آموزش زبان است.

 

آیا اساتید درآمدشان کمتر شده است؟

 

قطعاً با افزایش استقبال از پلتفرم های آموزش آنلاین زبان خارجه بسیاری از اساتید با مسائلی همچون کاهش میزان زبان آموز و به تبع آن با تعدیل نیرو مواجه خواهند شد. بسیاری از اساتید زبان، مخارج روزانه زندگی خود را با توجه به قراردادهای منعقد شده با موسسات آموزش زبان فراهم می کنند و افزایش این پلتفرم ها می تواند با ایجاد مسائل جدی در خصوص تامین مخارج زندگی برای مدرسین زبان همراه باشد. اما چاره کار چیست؟

استفاده همزمان از پلتفرم های آموزش زبان و شرکت در کلاس های حضوری 

شاید تصور کنید این پیشنهاد در راستای تامین مخارج مدرسین زبان و افزایش درآمد موسسات آموزش زبان ارائه می گردد اما بهتر است بدانید که کیفیت پلتفرم های آموزش آنلاین زبان هرگز مانند امنیت کلاس های حضوری نخواهد بود. 

هم اکنون نیز در بسیاری از کشورهای جهان، کلاس های آموزش زبان های خارجه به صورت حضوری برگزار می گردد، چرا که میزان یادگیری زبان آموز در کلاس های حضوری بسیار بیشتر از کلاس های آنلاین است.

تعهدات زبان آموز در کلاس های حضوری بسیار بیشتر از کلاس های آنلاین بوده و نمی توان این دو مورد را از حیث تعهدات پذیرفته شده با یکدیگر مقایسه نمود. امروزه کشورهای صنعتی، استفاده از پلتفرم های آموزش زبان در کنار کلاس های حضوری را سفارش می کنند، چرا که استفاده همزمان از این دو شیوه آموزشی می‌ تواند با تأثیرات مطلوبی در زبان آموزی فرد همراه باشد. اجرای این دو شیوه در ایران نیز می تواند علاوه بر رفع مسائل مالی مدرسین زبان منجر به افزایش پیشرفت زبان آموزان گردد.

 

پکیج های غیر حضوری کار آموزش آنلاین را انجام می ‌دهند! 

 

پکیج های حضوری با پلتفرم های آنلاین آموزش زبان متفاوت هستند، چرا که اصولا توسط موسسات آموزش زبان فراهم شده و در اختیار زبان آموزان قرار می گیرند. این پکیج ها به علت عدم ایجاد ارتباط میان زبان آموز و مدرس نمی توانند جایگزین واقعی کلاس های حضوری شوند با این حال در دوره های خاصی که امکان شرکت در کلاس های حضوری وجود ندارد، همچون دوران کرونا و یا جهت افزایش کیفیت آموزشی در کنار کلاس های حضوری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پکیج ها در مقایسه با پلتفرم ها قیمت ارزان تری داشته و شیوه آموزشی مقرون بصرفه تری خواهند بود.

 

 

پکیج های غیر حضوری

 

 

دوره های آنلاین طولانی تر است یا دوره های حضوری؟

 

معمولاً برنامه های شرکت در کلاس های آنلاین و یا شرکت در آموزش های صورت گرفته توسط پلتفرم‌ های آموزش زبان خارجه توسط خود شخص برنامه ‌ریزی می‌ شود و در این صورت ممکن است یک فرد با توجه به سطح انرژی و اوقات فراغت خود در مدت زمان اندکی بتواند یک دوره را به انجام برساند اما اصولاً آموزشگاه های حضوری، پیشرفت زبان آموز را مبتنی بر یک زمان خاص می دانند و توجه بسیاری نسبت به تکرار و تمرین دارند.

 

دوره آنلاین

 

 

 بنابراین می توان گفت دوره های حضوری، بیشتر به طول می انجامند، با این حال از کیفیت بیشتری نیز برخوردار بوده و زبان آموزان بهتری به جامعه تحویل داده می شود. امروزه موسسه زبان گات به عنوان یکی از برترین و به روزترین موسسات آموزش زبان در ایران از تمامی شیوه های ذکر شده در این مقاله جهت آموزش زبان بهره می گیرد و شما می توانید برای آموزش زبان به صورت حضوری و غیر حضوری از خدمات ارائه شده توسط این آموزش آنلاین زبان استفاده نمایید.