همان طور که میدانید در کلان شهرهای بزرگی همچون تهران که رشد جمعیت به واسطه مهاجرت افراد از تمام استان‌های ایران افزایش چشمگیری داشته و طبیعتا مساله ساخت و ساز، کیفیت مصالح و البته سرعت در اجرا اهمیت زیادی پیدا کرده است. ناگفته نماند که زمان و هزینه صرف شده نیز برای کارفرمایان و پیمانکاران حائز اهمیت است در همین راستا استفاده از متد ها، ابزارآلات و یا حتی مصالحی که این پروسه را کوتاه تر کند، قیمت مناسب تری داشته و در عین حال کیفیت و استانداردهای لازم را نیز داشته باشد مد نظر گرفته می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین، ساندویچ پانل و انواع آن

از همین رو بهترین گزینه استفاده از مصالح پیش ساخته‌ای همچون ساندویچ پانل است. ساندویچ پنل‌ ها به دلیل ویژگی‌های ساختاری و داشتن مزایای فراوان به تدریج جایگزین مصالح سنتی مانند آجر و سیمان شدند. ساختار این سازه‌ها بسیار ساده و سبک و در عین حال مقاوم و کارآمد است. این سازه‌ها از سه لایه تشکیل شده‌اند لایه اول و سوم آنها به صورت ورق فلزی از جنس آلوزینک، آلومینیوم و یا گالوانیزه بوده ، لایه وسط نیز به صورت فوم عایق از جنس پلی اورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و یا پشم شیشه می‌باشد. با توجه به موارد ذکر شده ، ساندویچ پانل در برابر اتلاف انرژی ، حرارت ، برودت ، رطوبت و صوت عایق بوده ، مقاومت فیزیکی و مکانیکی بالایی داشته و در برابر زلزله و آتش سوزی نیز پایداری بیشتری نسبت به مصالح سنتی دارند ، همچنین در برابر تابش مستقیم آفتاب، اشعه uv، مواد شیمیایی و حلال‌ ها نیز مقاوم بوده و تا سالیان متمادی دچار خوردگی و پوسیدگی نخواهد شد.

 این سازه ‌ها انواع گوناگونی متناسب با کاربری‌های مختلف دارد که چند نمونه مهم و پر مصرف ساندویچ پانل‌ ها می‌توان به پانل آلوزینک، گالوانیزه، پلی اورتان، پلی استایرن، پشم سنگ، پشم شیشه... اشاره کرد. اگر با دقت بیشتری به اطراف خود بنگریم ساندویچ پنل و سازه ‌‌های پیش ساخته در اکثر اماکن به چشم می‌خورد بنابراین شاهد مفهوم گسترده تری از این سازه‌ها هستیم. ساندویچ پانل‌ها در ساخت ساختمان‌های اداری ، مسکونی ، سازه‌ های فلزی ، کارخانجات صنعتی، سردخانه‌ ها، بیمارستان‌ ها فروشگاه‌ ها، سوله، سیلو، کانکس و حتی اتاق حمل بار نیز کاربرد بسیاری دارد.

مصالح ساختمانی مدرن

نکات مهم در خرید ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها انواع متفاوت با کاربری های مختلفی دارد به همین جهت در خرید این محصولات ابتدا باید محل استفاده این پانل ها، و نوع  کاربری این پانل ها مد نظر قرار داده شود. هنگام تهیه و خرید این محصولات به المان‌های گوناگونی باید توجه کرد یکی از این فاکتورها نوع فوم و ورق به کار رفته در ساختار ساندویچ پانل است.

برای مثال ورق آلوزینک در حال حاضر بهترین و با کیفیت ترین نوع ورق در ساخت ساندویچ پانل محسوب می شوند.این ورق ها دوام و طول عمر بالایی داشته و با بهترین متریال از ایتالیا وارد می شود.از این ورق ها در ساخت ساختمان های صنعتی با شرایط اسیدیته بالا به دلیل مقاومت بالای این نوع ورق در برابر عوامل شیمیایی، استفاده می شود. ورق های نامرغوب پس از مدتی استفاده دچار زنگ زدگی و خوردگی می شوند در حالی که ورق های آلوزینک به دلیل استفاده از روکش روی زنگ نمیزند و در صورت خراش روی سطح آن عنصر روی دچار اکسیداسیون شده و خود ورق سالم می ماند.

ورق گالوانیزه در درجه بعدی کیفیت قرار دارد. ورق های گالوانیزه نیز همانند آلوزینک به دلیل دارا بودن روکش روی دچار زنگ زدگی نمی شوند. همچنین استفاده از روش گالوانیزاسیون نسبت به سایر روش هایی که برای جلوگیری از زنگ زدگی استفاده می شود هزینه کمتری داشته و این ورق ها به تنهایی در محیط هایی که خورندگی زیاد دارند مانند تاسیسات و لوازم خانه (لوله های آب، کابینت آشپزخانه، لوله بخاری، کانال کولر) صنایع برق صنعتی، صنایع الکترونیک و کامپیوتر، صنایع خودروسازی، لوله های فولادی برق مورد استفاده قرار می گیرد و به صورت ساندویچ پانل در ساختمان های صنعتی، سقف پارکینگ هتل ها، فرودگاه ها، پوشش کاری صنایع ساختمانی، کانکس کاربرد دارد.

فوم نیز یکی از اجزای اصلی ساندویچ پنل به شمار می رود که نوع و کیفیت آن بر روی دوام و کارایی ساندویچ پانل تاثیر بسزایی خواد داشت. فوم های پلی اورتان در حال حاضر یکی از برترین نوع فوم های تولید شده می باشد که به دلیل ویژگی های ساختاری، تراکم و استحکام بالا بهترین عایق رطوبت و حرارت محسوب می شود.از ویژگی های حائز اهمیت این فوم ها می توان به ضریب هدایت حرارت پایین، مقاومت در برابر حلال ها و عدم نفوذ آب و رطوبت به درون فوم اشاره کرد. از ساندویچ پانل هایی که دارای این نوع فوم هستند در عایق کاری ساختمان ها و سوله صنعتی، انواع کانکس ها و یا اتاق حمل بار استفاده می شود.

ساندویچ پانل

 دومین فاکتور دستگاه‌های تولید کننده ساندویچ پانل می‌باشد، همان طور که میدانید مراحل اولیه تولید مانند استفاده از مواد و متریال با کیفیت، دستگاه ها و تجهیزات به روز، منجر به تولید محصولی بی عیب و نقص می شود از همین رو دستگاه های تولید کننده ساندویچ پانل باید دارای استاندارد جهانی بوده تا قالب گیری و برش پانل ها به اندازه و دقیق صورت گیرد تا در هنگام نصب، نصابان و مجریان سازه با مشکل مواجه نشده و بتوانند آب بندی های لازم را انجام داده، و محصول را گارانتی نمایند.

 سومین فاکتور شرکت‌ تولید کننده ساندویچ پانل می‌باشد مسلما هریک از ما در خرید به نام شرکت تولید کننده محصول و سابقه آن شرکت در تولید محصول توجه خواهیم داشت. از همین رو این سازه‌‌ها را از شرکتی معتبر که از بهترین و با کیفیت ترین متریال و به روز ترین تجهیزات و ماشین آلات استفاده می‌کند تهیه نمایید تا علاوه بر افازایش دوام و کارایی سازه دچار مشکلات نصب و آسیب دیدگی پانل نشوید.

نصابان ساندویچ پانل

شرکت‌های معتبر تولید و فروش ساندویچ پانل اغلب تیمی از نصابان حاذق و کارآموزده را جهت نصب پانل‌ ها در اختیار دارند و از آن جایی که نصب این پانل‌ها علی رغم ساده بودن، سهولت و سرعت در اجرا نیازمند تخصص و اجرای نکاتی ظریف است، توصیه میکنیم جهت نصب این پانل‌ها از نصابان حرفه‌ای و مجرب در این زمینه کمک بگیرید زیرا اگر ساندویچ پانل ‌ها به درستی درزبندی و آب بندی نشوند بعدها با مشکلات اساسی روبه رو خواهند شد.

قیمت ساندویچ پانل

قیمت ساندویچ پانل ها تحت تاثیر عواملی نظیر ابعاد و متراژ درخواستی، نوع و کیفیت مصالح به کار برده شده و نوسانات بازار که عموما تحت تاثیر نوسانات قیمت دلار و ارز میباشد و باتوجه به اینکه ممکن است مواد اولیه، فوم و یا ورق این محصولات وارداتی باشد قیمت پانل‌ها نیز متفاوت خواهد بود. جهت اطلاع از قیمت ساندویچ پانل و سایر سازه‌های پیش ساخته می‌توانید با کارشناسان مربوطه در این حوزه تماس حاصل کرده و پس از اعلام ابعاد و متراژ درخواستی، قیمت نهایی را محاسبه و در اختیارتان قرار می‌دهند. فرمول محاسبه متراژپانل های سقفی از ضرب طول و عرض در عدد 1.07 و ساندویچ پانل های دیواری از ضرب طول و عرض در عدد 1.16 به دست می آید.

ساندویچ پنل ماموت

جهت دریافت اطلاعات بیشتر از مشخصات و قیمت انواع سازه‌های پیش ساخته مانند ساندویچ پانل، سوله، کانکس و اتاق حمل بار به آدرس مربوطه در سایت بانک اطلاعاتی ساندویچ پانل مراجعه فرمایید.