ادعای شبکه سعودی درباره انفجار موشک در نزدیکی کاروان الحریری و پاسخ لبنان

انفجار پهپاد یا ادعای شبکه سعودی درباره حمله موشکی به حریری؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پس از آنکه شبکه‌ای سعودی از منفجر شدن موشکی در نزدیکی کاروان رئیس جریان المستقبل حین بازدید از منطقه «البقاع» خبر داد اداره کل نیروهای امنیت داخلی لبنان بیانیه‌ای صادر کرد.
​به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه سعودی «الحدث» یکشنبه (دیروز) در خبری مدعی شد که هنگام بازدید «سعد الحریری» رئیس جریان «المستقبل» لبنان از «بقاع» (در شرق لبنان) یک موشک در ۵۰۰ متری وی منفجر شده است.
دفتر سعد الحریری در واکنش به این خبر بیانیه‌ای به این شرح توضیح کرد: اطلاعات آمده در این گزارش (شبکه الحدث) به صورت کلی درست است اما برای جلوگیری از تأویل و تفسیر بویژه در شبکه‌های اجتماعی برای ما مهم است که توضیح دهیم سعد الحریری در همان روز یعنی یازده روز پیش از طریق دستگاه‌های امنیتی مربوطه متوجه انفجاری در منطقه مذکور شد. از آنجایی که کاروان مورد هیچ تعرضی قرار نگرفت همپنین برای جلوگیری از بهره‌برداری آنهم در سایه تنش‌های فعلی، تصمیم الحریری پنهان کردن این موضوع و منتظر ماندن برای نتایج تحقیقات دستگاه‌های امنیتی مربوطه بود.
بر اساس گزارش «العربی الجدید»، اداره کل نیروهای امنیت داخلی لبنان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: پیرو خبرهای منتشره درباره پیش آمدن حادثه امنیتی برای کاروان الحریری در هنگام حضور وی در منطقه البقاع در تاریخ ۱۷ ژوئن ۲۰۲۰ اعلام می‌شود که یکی از شهروندان شیئی عجیب در آسمان مشاهده می‌کند که بر زمین می‌افتد و این موضوع همزمان با حضور الحریری در این منطقه بوده که به اطلاع وی رسید.

امنیت لبنان افزود: نیروهای امنیتی با نظارت دستگاه قضایی و به صورت کاملا محرمانه جهت جلوگیری از سوءاستفاده از این موضوع در اوضاع کنونی کشور تحقیقات خود درباره حادثه را آغاز کرد و این تحقیقات همچنان با حفظ سری بودن ادامه دارد؛ از رسانه‌ها درخواست می‌‎شود قبل از نتایج نهایی تحقیقات، روایت‌های مختلف را گزارش ندهند.

از سوی دیگر شبکه «ال بی سی» لبنان گزارش داد: اطلاعات اولیه حاکی از آن است که این موضوع ناشی از انفجار مخزن سوخت یک پهپاد بوده که با فاصله از کاروان در حال پرواز بوده است.

این شبکه افزود، تحقیقات ده روز است که ادامه دارد و نتایج امروز (دوشنبه) اعلام خواهد شد.